Kế hoạch giáo dục môn Tiếng Anh 11 sách Kết nối tri thức với cuộc sống KHGD Tiếng Anh 11 - Global Success (Phụ lục I, II, III Công văn 5512)
Kế hoạch giáo dục môn Tiếng Anh 11 Global Success do giáo viên thiết kế bao gồm phân phối chương trình các hoạt động của học sinh và giáo viên trong quá trình dạy học một tiết học, nội dung thực hiện, bài học, chủ đề nhằm giúp học sinh chiếm lĩnh được kiến thức và đạt được các năng lực, phẩm chất cần thiết.
Kế hoạch giáo dục Tiếng Anh 11 Global Success giúp thầy cô nhanh chóng hoàn thiện phụ lục I, II, III theo Công văn 5512 do Bộ GD&ĐT ban hành để nộp lên tổ chuyên môn. Bên cạnh đó quý thầy cô tham khảo thêm Kế hoạch giáo dục Ngữ văn 11 Kết nối tri thức.
Kế hoạch giáo dục Tiếng Anh 11 Global Success
Phụ lục I Tiếng Anh 11 Global Success
Phụ lục I
KHUNG KẾ HOẠCH DẠY HỌC MÔN HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN
(Kèm theo Công văn số 5512/BGDĐT-GDTrH ngày 18 tháng 12 năm 2020 của Bộ GDĐT)
TRƯỜNG: ................ TỔ: ...............................
| CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM Độc lập - Tự do - Hạnh phúc |
KẾ HOẠCH DẠY HỌC CỦA TỔ CHUYÊN MÔN
MÔN HỌC/HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC .........................., KHỐI LỚP............
(Năm học 20..... - 20.....)
I. Đặc điểm tình hình
1. Số lớp: ..................; Số học sinh: ...................; Số học sinh học chuyên đề lựa chọn (nếu có): ……………
2. Tình hình đội ngũ: Số giáo viên: ...................;Trình độ đào tạo: Cao đẳng: ........ Đại học:...........; Trên đại học:.............
Mức đạt chuẩn nghề nghiệp giáo viên : Tốt:.............; Khá:................; Đạt:...............; Chưa đạt:........
3. Thiết bị dạy học:(Trình bày cụ thể các thiết bị dạy học có thể sử dụng để tổ chức dạy học môn học/hoạt động giáo dục)
STT | Thiết bị dạy học | Số lượng | Các bài thí nghiệm/thực hành | Ghi chú |
1 | ||||
2 | ||||
3 | ||||
… | ||||
… |
4. Phòng học bộ môn/phòng thí nghiệm/phòng đa năng/sân chơi, bãi tập (Trình bày cụ thể các phòng thí nghiệm/phòng bộ môn/phòng đa năng/sân chơi/bãi tập có thể sử dụng để tổ chức dạy học môn học/hoạt động giáo dục)
STT | Tên phòng | Số lượng | Phạm vi và nội dung sử dụng | Ghi chú |
1 | ||||
2 | ||||
... |
II. Kế hoạch dạy học
1. Phân phối chương trình
STT | Bài học (1) | Số tiết (2) | Yêu cầu cần đạt (3) | |
1 | UNIT 1 | Getting started | 1 tiết | By the end of this unit, students will be able to: • identify and pronounce strong and weak forms of auxiliary verbs; • understand and use words and phrases related to health and fitness; • use the past simple and the present perfect correctly; • read for main ideas and specific information in an article about living a long and healthy life; • give instructions for an exercise routine; • listen for main ideas and specific information in a TV chat show about food and health; • write a short message in response to an invitation; • offer help and respond to offers; • identify the main differences between bacteria and viruses; • design a poster about a healthy habit and give a poster presentation about it. |
Language | 1 tiết | |||
Reading | 1 tiết | |||
Speaking | 1 tiết | |||
Listening | 1 tiết | |||
Writing | 1 tiết | |||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||
Looking back & Project | 1 tiết | |||
2 | UNIT 2 | Getting started | 1 tiết | By the end of this unit, students will be able to: • identify and pronounce contracted forms correctly in sentences; • understand and use words and phrases related to generational differences; • use modal verbs: must, have to, and should; • read for main ideas and specific information in an article about different generations; • talk about the different generations of a family; start a conversation and discussion; • listen for specific information in a conversation about family conflicts; • write an opinion essay about limiting teenagers’ screen time; • understand the generation gap in Asian American families; • carry out a survey to find out generational differences in families and give a group presentation about them. |
Language | 1 tiết | |||
Reading | 1 tiết | |||
Speaking | 1 tiết | |||
Listening | 1 tiết | |||
Writing | 1 tiết | |||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||
Looking back & Project | 1 tiết | |||
3 | UNIT 3 | Getting started | 1 tiết | By the end of this unit, students will be able to: • link final consonants to initial vowels in sentences; • understand and use words and phrases related to cities and smart living; • use stative verbs in the continuous form, and linking verbs; • read for specific information in an article about the characteristics of future cities; • discuss cities of the future and keep a conversation going by asking Wh-questions; • listen for main ideas and specific information in an interview about the disadvantages of living in a smart city; • write an article about the advantages and disadvantages of living in a smart city; • express certainty and uncertainty; • recognise features of smart cities around the world; • design a poster about the ideal city of the future and give a poster presentation about it. |
Language | 1 tiết | |||
Reading | 1 tiết | |||
Speaking | 1 tiết | |||
Listening | 1 tiết | |||
Writing | 1 tiết | |||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||
Looking back & Project | 1 tiết | |||
4 | REVIEW 1 | Language | 1 tiết | Review 1 is aimed at revising the language and skills Ss have learnt in Units 1-3. Introduce the review by asking Ss if they remember what they have learnt so far in terms of language and skills. Summarise Ss’ answers and add some more information if necessary. |
Skills (1) | 1 tiết | |||
Skills (2) | 1 tiết | |||
5 | MID-TERM TEST | 1 tiết | ||
6 | UNIT 4 | Getting started | 1 tiết | By the end of this unit, students will be able to: • identify and pronounce words with elision of vowels in isolation and in sentences; • understand and use words and phrases related to ASEAN; • use gerunds as subjects and objects; • read for main ideas and specifіc information in news items about ASEAN countries; • discuss the skills and experience needed for the ASEAN Youth Programme, and ask for and give opinions; • listen for main ideas and specifіc information in a conversation about an ASEAN school tour programme; • write a proposal for a welcome event; • give compliments and respond; • understand when and how people celebrate the New Year in ASEAN; • do research about an ASEAN member and give a presentation about it. |
Language | 1 tiết | |||
Reading | 1 tiết | |||
Speaking | 1 tiết | |||
Listening | 1 tiết | |||
Writing | 1 tiết | |||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||
Looking back & Project | 1 tiết | |||
7 | UNIT 5 | Getting started | 1 tiết | By the end of this unit, students will be able to: • use sentence stress appropriately to speak with a natural rhythm; • understand and use words and phrases related to global warming; • use present participle and past participle clauses correctly; • read for main ideas and specific information in an article about the UN Climate Change Conference; • talk about human activities and global warming, and present ideas clearly in a discussion; • listen for main ideas and specific information in a talk about black carbon and global temperature; • write a leaflet to persuade people to reduce black carbon emissions; • give warnings and respond; • understand the environmental impact of farming and how to reduce it; • carry out a survey to find out how local people try to limit global warming and present the survey results to the class. |
Language | 1 tiết | |||
Reading | 1 tiết | |||
Speaking | 1 tiết | |||
Listening | 1 tiết | |||
Writing | 1 tiết | |||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||
Looking back & Project | 1 tiết | |||
8 | REVIEW 2 | Language | 1 tiết | Review 2 is aimed at revising the language and skills Ss have learnt in Units 4 - 5. Introduce the review by asking Ss if they remember what they have learnt so far in terms of language and skills. Summarise Ss’ answers and add some more information if necessary. |
Skills (1) | 1 tiết | |||
Skills (2) | 1 tiết | |||
9 | REVISION | Revision for end-of term test | 1 tiết | |
10 | END-TERM TEST | 1 tiết | ||
11 | Feedback and correction | 1 tiết | ||
12 | In reserve | 1 tiết | ||
13 | UNIT 6 | Getting started | 1 tiết | By the end of this unit, students will be able to: • use falling and level-rising intonation in statements, commands, and lists; • understand and use words and phrases related to preserving heritage; • use to-infinitive clauses to express purpose and modify nouns or noun phrases; • read for main ideas and specific information in an article about an ideas competition; • discuss ways to preserve cultural heritage and keep a conversation going by showing interest and encouragement; • listen for main ideas and specific information in a tour guide’s talk about Trang An Scenic Landscape Complex; • write a leaflet to inform people about ways to preserve Trang An Scenic Landscape Complex; • ask for and give directions; • learn about initiatives to preserve heritage around the world; • propose ways to preserve a type of heritage, and give a group presentation about it. |
Language | 1 tiết | |||
Reading | 1 tiết | |||
Speaking | 1 tiết | |||
Listening | 1 tiết | |||
Writing | 1 tiết | |||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||
Looking back & Project | 1 tiết | |||
14 | UNIT 7 | Getting started | 1 tiết | By the end of this unit, students will be able to: • use rising and falling intonation in Wh- and Yes/No questions; • understand and use words and phrases related to education after leaving school; • use perfect gerunds and perfect participle clauses correctly; • read for main ideas and specific information in an article about different study options after leaving school; • discuss the benefits of vocational training and academic study, and end a conversation or discussion; • listen for main ideas and specific information in a conversation about courses provided at a vocational school; • write a request letter to ask for information about vocational school courses; • make an appointment; • understand the UK education after secondary school; • do research on an educational institution and present the information to the class. |
Language | 1 tiết | |||
Reading | 1 tiết | |||
Speaking | 1 tiết | |||
Listening | 1 tiết | |||
Writing | 1 tiết | |||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||
Looking back & Project | 1 tiết | |||
15 | UNIT 8 | Getting started | 1 tiết | By the end of this unit, students will be able to: • use fall-rise intonation in invitations, suggestions, and polite requests; • understand and use words and phrases related to teen independence; • use cleft sentences with It is/was ... that/who … correctly; • read for main ideas and specific information in an article about how teens can become independent; • give detailed instructions on learning basic life skills and use sequencing words and phrases when giving instructions; • listen for main ideas and specific information in a conversation about becoming independent learners; • write an article about the pros and cons of self-study; • express best wishes and respond; • understand how American teenagers become independent; • create a detailed plan to develop a life skill and present it to the class. |
Language | 1 tiết | |||
Reading | 1 tiết | |||
Speaking | 1 tiết | |||
Listening | 1 tiết | |||
Writing | 1 tiết | |||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||
Looking back & Project | 1 tiết | |||
16 | REVIEW 3 | Language | 1 tiết | Review 3 is aimed at revising the language and skills Ss have learnt in Units 6 – 8. Introduce the review by asking Ss if they remember what they have learnt so far in terms of language and skills. Summarise Ss’ answers and add some more information if necessary. |
Skills (1) | 1 tiết | |||
Skills (2) | 1 tiết | |||
17 | MID-TERM TEST | 1 tiết | ||
18 | UNIT 9 | Getting started | 1 tiết | By the end of this unit, students will be able to: • use rising and falling intonation in choice questions; • understand and use words and phrases related to social issues; • use linking words and phrases to connect ideas, clauses, or sentences; • read for main ideas and specific information in an article about peer pressure; • talk about experiences of peer pressure and respond to peer pressure situations; • listen for specific information in a conversation about types of bullying; • write a proposal for a school campaign against cyberbullying; • express disappointment and sympathy; • understand some of the social problems facing teens in the US today; • plan activities for a campaign to raise people’s awareness about a social issue and give a group presentation about it. |
Language | 1 tiết | |||
Reading | 1 tiết | |||
Speaking | 1 tiết | |||
Listening | 1 tiết | |||
Writing | 1 tiết | |||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||
Looking back & Project | 1 tiết | |||
19 | UNIT 10 | Getting started | 1 tiết | By the end of this unit, students will be able to: • use rising and falling intonation in question tags; • understand and use words and phrases related to ecosystems; • understand and use compound nouns; • read for main ideas and specific information in an article about a national park; • talk about ways to protect local biodiversity and respond to situations that may harm the environment; • listen for specific information in a talk about the human impact on ecosystems, and make predictions; • write an opinion essay about spending money on restoring local ecosystems; • express likes and dislikes; • understand how ecosystems around the world are protected and restored; • design a poster about a local ecosystem and how to restore/protect it, and present it to the class. |
Language | 1 tiết | |||
Reading | 1 tiết | |||
Speaking | 1 tiết | |||
Listening | 1 tiết | |||
Writing | 1 tiết | |||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||
Looking back & Project | 1 tiết | |||
20 | REVIEW 4 | Language | 1 tiết | Review 4 is aimed at revising the language and skills Ss have learnt in Units 9-10. Introduce the review by asking Ss if they remember what they have learnt so far in terms of language and skills. Summarise Ss’ answers and add some more information if necessary. |
Skills (1) | 1 tiết | |||
Skills (2) | 1 tiết | |||
21 | REVISION | Revision for end-of term test | 1 tiết | |
22 | END-TERM TEST | 1 tiết | ||
23 | Feedback and correction | 1 tiết | ||
24 | In reserve | 1 tiết | ||
25 | In reserve | 1 tiết | ||
26 | In reserve | 1 tiết | ||
27 | In reserve | 1 tiết |
2. Chuyên đề lựa chọn (đối với cấp trung học phổ thông)
STT | Chuyên đề (1) | Số tiết (2) | Yêu cầu cần đạt (3) |
1 | |||
2 | |||
… |
(1) Tên bài học/chuyên đề được xây dựng từ nội dung/chủ đề/chuyên đề (được lấy nguyên hoặc thiết kế lại phù hợp với điều kiện thực tế của nhà trường) theo chương trình, sách giáo khoa môn học/hoạt động giáo dục.
(2) Số tiết được sử dụng để thực hiện bài học/chủ đề/chuyên đề.
(3) Yêu cầu (mức độ) cần đạt theo chương trình môn học: Giáo viên chủ động các đơn vị bài học, chủ đề và xác định yêu cầu (mức độ) cần đạt.
3. Kiểm tra, đánh giá định kỳ
Bài kiểm tra, đánh giá | Thời gian (1) | Thời điểm (2) | Yêu cầu cần đạt (3) | Hình thức (4) |
Giữa Học kỳ 1 | ||||
Cuối Học kỳ 1 | ||||
Giữa Học kỳ 2 | ||||
Cuối Học kỳ 2 |
(1) Thời gian làm bài kiểm tra, đánh giá.
(2) Tuần thứ, tháng, năm thực hiện bài kiểm tra, đánh giá.
(3) Yêu cầu (mức độ) cần đạt đến thời điểm kiểm tra, đánh giá (theo phân phối chương trình).
(4) Hình thức bài kiểm tra, đánh giá: viết (trên giấy hoặc trên máy tính); bài thực hành; dự án học tập.
III. Các nội dung khác (nếu có):
...................................................................................
....................................................................................
....................................................................................
TỔ TRƯỞNG (Ký và ghi rõ họ tên) | …., ngày tháng năm 20… HIỆU TRƯỞNG (Ký và ghi rõ họ tên) |
Phụ lục III Tiếng Anh 11 Global Success
Phụ lục III
KHUNG KẾ HOẠCH GIÁO DỤC CỦA GIÁO VIÊN
(Kèm theo Công văn số 5512/BGDĐT-GDTrH ngày 18 tháng 12 năm 2020 của Bộ GDĐT)
TRƯỜNG: ................................... TỔ: ............................................ Họ và tên giáo viên: ......................
| CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM Độc lập - Tự do - Hạnh phúc |
KẾ HOẠCH GIÁO DỤC CỦA GIÁO VIÊN
MÔN HỌC/HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC ............................., LỚP............
(Năm học 20..... - 20.....)
I. Kế hoạch dạy học
1. Phân phối chương trình
STT | Bài học (1) | Số tiết (2) | Thời điểm (3) | Thiết bị dạy học (4) | Địa điểm dạy học (5) | |
1 | UNIT 1 | Getting started | 1 tiết | |||
Language | 1 tiết | |||||
Reading | 1 tiết | |||||
Speaking | 1 tiết | |||||
Listening | 1 tiết | |||||
Writing | 1 tiết | |||||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||||
Looking back & Project | 1 tiết | |||||
2 | UNIT 2 | Getting started | 1 tiết | |||
Language | 1 tiết | |||||
Reading | 1 tiết | |||||
Speaking | 1 tiết | |||||
Listening | 1 tiết | |||||
Writing | 1 tiết | |||||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||||
Looking back & Project | 1 tiết | |||||
3 | UNIT 3 | Getting started | 1 tiết | |||
Language | 1 tiết | |||||
Reading | 1 tiết | |||||
Speaking | 1 tiết | |||||
Listening | 1 tiết | |||||
Writing | 1 tiết | |||||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||||
Looking back & Project | 1 tiết | |||||
4 | REVIEW 1 | Language | 1 tiết | |||
Skills (1) | 1 tiết | |||||
Skills (2) | 1 tiết | |||||
5 | MID-TERM TEST | 1 tiết | ||||
6 | UNIT 4 | Getting started | 1 tiết | |||
Language | 1 tiết | |||||
Reading | 1 tiết | |||||
Speaking | 1 tiết | |||||
Listening | 1 tiết | |||||
Writing | 1 tiết | |||||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||||
Looking back & Project | 1 tiết | |||||
7 | UNIT 5 | Getting started | 1 tiết | |||
Language | 1 tiết | |||||
Reading | 1 tiết | |||||
Speaking | 1 tiết | |||||
Listening | 1 tiết | |||||
Writing | 1 tiết | |||||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||||
Looking back & Project | 1 tiết | |||||
8 | REVIEW 2 | Language | 1 tiết | |||
Skills (1) | 1 tiết | |||||
Skills (2) | 1 tiết | |||||
9 | REVISION | Revision for end-of term test | 1 tiết | |||
10 | END-TERM TEST | 1 tiết | ||||
11 | Feedback and correction | 1 tiết | ||||
12 | In reserve | 1 tiết | ||||
13 | UNIT 6 | Getting started | 1 tiết | |||
Language | 1 tiết | |||||
Reading | 1 tiết | |||||
Speaking | 1 tiết | |||||
Listening | 1 tiết | |||||
Writing | 1 tiết | |||||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||||
Looking back & Project | 1 tiết | |||||
14 | UNIT 7 | Getting started | 1 tiết | |||
Language | 1 tiết | |||||
Reading | 1 tiết | |||||
Speaking | 1 tiết | |||||
Listening | 1 tiết | |||||
Writing | 1 tiết | |||||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||||
Looking back & Project | 1 tiết | |||||
15 | UNIT 8 | Getting started | 1 tiết | |||
Language | 1 tiết | |||||
Reading | 1 tiết | |||||
Speaking | 1 tiết | |||||
Listening | 1 tiết | |||||
Writing | 1 tiết | |||||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||||
Looking back & Project | 1 tiết | |||||
16 | REVIEW 3 | Language | 1 tiết | |||
Skills (1) | 1 tiết | |||||
Skills (2) | 1 tiết | |||||
17 | MID-TERM TEST | 1 tiết | ||||
18 | UNIT 9 | Getting started | 1 tiết | |||
Language | 1 tiết | |||||
Reading | 1 tiết | |||||
Speaking | 1 tiết | |||||
Listening | 1 tiết | |||||
Writing | 1 tiết | |||||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||||
Looking back & Project | 1 tiết | |||||
19 | UNIT 10 | Getting started | 1 tiết | |||
Language | 1 tiết | |||||
Reading | 1 tiết | |||||
Speaking | 1 tiết | |||||
Listening | 1 tiết | |||||
Writing | 1 tiết | |||||
Communication and Culture/CLIL | 1 tiết | |||||
Looking back & Project | 1 tiết | |||||
20 | REVIEW 4 | Language | 1 tiết | |||
Skills (1) | 1 tiết | |||||
Skills (2) | 1 tiết | |||||
21 | REVISION | Revision for end-of term test | 1 tiết | |||
22 | END-TERM TEST | 1 tiết | ||||
23 | Feedback and correction | 1 tiết | ||||
24 | In reserve | 1 tiết | ||||
25 | In reserve | 1 tiết | ||||
26 | In reserve | 1 tiết | ||||
27 | In reserve | 1 tiết |
2. Chuyên đề lựa chọn (đối với cấp trung học phổ thông)
STT | Chuyên đề (1) | Số tiết (2) | Thời điểm (3) | Thiết bị dạy học (4) | Địa điểm dạy học (5) |
1 | |||||
2 | |||||
... |
(1) Tên bài học/chuyên đề được xây dựng từ nội dung/chủ đề (được lấy nguyên hoặc thiết kế lại phù hợp với điều kiện thực tế của nhà trường) theo chương trình, sách giáo khoa môn học/hoạt động giáo dục.
(2) Số tiết được sử dụng để thực hiện bài dạy/chuyên đề.
(3) Tuần thực hiện bài học/chuyên đề.
(4) Thiết bị dạy học được sử dụng để tổ chức dạy học.
(5) Địa điểm tổ chức hoạt động dạy học (lớp học, phòng học bộ môn, phòng đa năng, bãi tập, tại di sản, thực địa...).
II. Nhiệm vụ khác (nếu có): (Bồi dưỡng học sinh giỏi; Tổ chức hoạt động giáo dục...)
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
..................................................................................
TỔ TRƯỞNG (Ký và ghi rõ họ tên)
| … ngày .......tháng...... năm....... GIÁO VIÊN (Ký và ghi rõ họ tên) |