Hỗ trợ tư vấn
Tư vấn - Giải đáp - Hỗ trợ đặt tài liệu
Mua gói Pro để tải file trên Download.vn và trải nghiệm website không quảng cáo
Tìm hiểu thêm »Phân phối chương trình Tiếng Anh 10 Friends Global năm 2025 - 2026 được biên soạn rất chi tiết đầy đủ các tiết học.
Chương trình tiếng Anh 10 Friends Global bao gồm 105 tiết học, chia thành hai học kỳ, mỗi học kỳ 5 unit và 1 review unit. Mỗi unit thường có 6 bài học, bao gồm từ vựng, ngữ pháp, kỹ năng nghe, nói, đọc, viết, và văn hóa. Vậy sau đây là nội dung chi tiết Phân phối chương trình Tiếng Anh 10 Friends Global năm 2025 - 2026 mời các bạn cùng theo dõi và tải tại đây. Ngoài ra các bạn xem thêm phân phối chương trình Địa lí 10 Chân trời sáng tạo, phân phối chương trình Ngữ văn 10 Chân trời sáng tạo, phân phối chương trình Vật lí 10 Chân trời sáng tạo.
3 tiết/ tuần x 35 tuần = 105 tiết
|
WEEKS |
TOPICS |
LESSONS |
KNOWLEDGE |
PAGE |
|
FIRST SEMESTER |
||||
|
1 |
INTRODUCTION |
FIRST CLASS
VOCABULARY |
Greetings - Class rules
Talking about likes and dislikes |
6 |
|
GRAMMAR |
Review on Present Simple and Present Continuous |
7 |
||
|
VOCABULARY |
Describing people |
8 |
||
|
2 |
GRAMMAR |
Review on Articles |
9 |
|
|
UNIT 1 FEELINGS |
VOCABULARY |
Describing feelings |
10 |
|
|
GRAMMAR |
Simple Past (Affirmative) |
12 |
||
|
3 |
LISTENING |
Listening for gist |
13 |
|
|
GRAMMAR |
Simple Past (Negative - Interrogative) |
14 |
||
|
WORD SKILL |
Adjectives describing feelings |
15 |
||
|
4 |
READING |
Unusual medical condition |
16 |
|
|
SPEAKING |
Narration skills |
18 |
||
|
5 |
|
WRITING |
Description of an event |
19 |
|
CULTURE |
The British |
20 |
||
|
REVIEW 1 |
21 |
|||
|
6 |
UNIT 2 ADVENTURE |
VOCABULARY |
Describing landscapes |
22 |
|
GRAMMAR |
Past Continuous |
24 |
||
|
LISTENING |
Listening for key words |
25 |
||
|
7 |
GRAMMAR |
Contrast: Past Simple and Past Continuous |
26 |
|
|
WORD SKILL |
Parts of speech |
27 |
||
|
READING |
Survival story |
28 |
||
|
8 |
||||
|
SPEAKING |
Making speculations from photos |
30 |
||
|
WRITING |
Invitation letters and replies |
31 |
||
|
9 |
CULTURE |
Ann Davison |
32 |
|
|
REVIEW 2 |
33 |
|||
|
MID-TERM
TEST 1 |
TESTS ON LISTENING – SPEAKING – READING – WRITING |
|||
|
10 |
||||
|
UNIT 3
ON SCREEN |
VOCABULARY |
Talking about films and TV programmes |
34 |
|
|
GRAMMAR |
Quantifiers |
36 |
||
|
11 |
LISTENING |
Prediction of topics in listening |
37 |
|
|
|
|
GRAMMAR |
Modals of prohibition and necessity |
38 |
|
WORD SKILL |
Negative prefixes with Adjectives |
39 |
||
|
12 |
READING |
Video games - Health effects? |
40 |
|
|
SPEAKING |
Reaching an agreement |
42 |
||
|
13 |
WRITING |
Informal letters |
43 |
|
|
CULTURE |
Entertainment |
44 |
||
|
UNIT 4
OUR PLANET |
REVIEW 3 |
45 |
||
|
14 |
VOCABULARY |
Describing the weather |
46 |
|
|
GRAMMAR |
Comparison |
48 |
||
|
LISTENING |
Identifying the context of a dialogue or monologue |
49 |
||
|
15 |
GRAMMAR |
Superlatives – Too and Enough |
50 |
|
|
WORD SKILL |
Some Phrasal verbs |
51 |
||
|
READING |
Dangers of extreme weather |
52 |
||
|
16 |
||||
|
SPEAKING |
Making comparison and contrast of photos |
54 |
||
|
WRITING |
Writing an article |
55 |
||
|
17 |
CULTURE |
Extreme weather |
56 |
|
|
|
REVIEW 4 |
57 |
||
|
|
||||
|
18 |
|
REVIEW FOR FIRST-SEMESTER TEST |
||
|
FIRST- SEMESTER TEST |
TESTS ON LISTENING – SPEAKING – READING – WRITING |
|||
|
SECOND SEMESTER |
||||
|
19 |
UNIT 5 AMBITION |
VOCABULARY |
Describing jobs and work |
58 |
|
GRAMMAR |
Will/ Going to - Conditional Type 1 |
60 |
||
|
LISTENING |
Prediction of next details in listening |
61 |
||
|
20 |
GRAMMAR |
Defining and Non-defining Relative Clause |
62 |
|
|
WORD SKILL |
Prefixes |
63 |
||
|
READING |
Ideal jobs |
64 |
||
|
21 |
||||
|
SPEAKING |
Making comparisons of different jobs |
66 |
||
|
WRITING |
Application letters |
67 |
||
|
22 |
CULTURE |
Entrepreneurs |
68 |
|
|
REVIEW 5 |
69 |
|||
|
UNIT 6 MONEY |
VOCABULARY |
Talking about shops and services |
70 |
|
|
23 |
GRAMMAR |
Conditional Type 2 |
72 |
|
|
LISTENING |
Identifying the kind of information to listen |
73 |
||
|
|
|
GRAMMAR |
Past Perfect |
74 |
|
24 |
WORD SKILL |
Use of different verb patterns |
75 |
|
|
READING |
A multi-millionaire |
76 |
||
|
25 |
SPEAKING |
Comparing and justifying ideas |
78 |
|
|
WRITING |
Opinion essays |
79 |
||
|
CULTURE |
The World Bank |
80 |
||
|
26 |
REVIEW 6 |
|
||
|
MID-TERM
TEST 4 |
TESTS ON LISTENING – SPEAKING – READING – WRITING |
|||
|
27 |
UNIT 7 TOURISM |
VOCABULARY |
Describing tourist attractions |
82 |
|
GRAMMAR |
Present Perfect – Past Simple |
84 |
||
|
LISTENING |
Emphatic stress |
85 |
||
|
28 |
GRAMMAR |
Reported Speech |
86 |
|
|
WORD SKILL |
Compound nouns – Compound sentences |
87 |
||
|
READING |
Types of holidays |
88 |
||
|
29 |
||||
|
SPEAKING |
Planning a holiday trip |
90 |
||
|
WRITING |
Holiday blogs |
91 |
||
|
30 |
|
CULTURE |
Landscapes |
92 |
|
|
REVIEW 7 |
93 |
||
|
UNIT 8 SCIENCE |
VOCABULARY |
Describing gadgets |
94 |
|
|
31 |
GRAMMAR |
Passive (Present Simple and Past Simple) |
96 |
|
|
LISTENING |
Identifying the speaker’s intentions |
97 |
||
|
GRAMMAR |
Passive (Present Perfect, Future and Modal verbs) |
98 |
||
|
32 |
WORD SKILL |
Use of collocations (Verbs+ prepositions) |
99 |
|
|
READING |
Great inventions |
100 |
||
|
33 |
SPEAKING |
Making a complaint |
102 |
|
|
WRITING |
Letter of complaint |
103 |
||
|
CULTURE |
Virtual education |
104 |
||
|
34 |
|
REVIEW 8 |
105 |
|
|
|
REVIEW FOR SECOND-SEMESTER TEST |
|||
|
35 |
SECOND- SEMESTER TEST |
TESTS ON LISTENING – SPEAKING – READING – WRITING |
||
|
|
ACADEMIC PROCEDURES |
|||
Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây: