Hỗ trợ tư vấn
Tư vấn - Giải đáp - Hỗ trợ đặt tài liệu
Mua gói Pro để tải file trên Download.vn và trải nghiệm website không quảng cáo
Tìm hiểu thêm »Phân phối chương trình Tiếng Anh 12 Friends Global năm 2025 - 2026 được biên soạn rất chi tiết đầy đủ các tiết học.
Phân phối chương trình Tiếng Anh 12 Friends Global gồm 105 tiết cho một năm học với 35 tuần. Qua kế hoạch dạy học Tiếng Anh 12 Friends Global giúp giáo viên có cái nhìn tổng quan về nội dung, thời lượng và phương pháp giảng dạy cho từng môn học, đảm bảo tính hệ thống, logic và hiệu quả trong việc truyền đạt kiến thức đến học sinh. Vậy sau đây là nội dung chi tiết PPCT Tiếng Anh 12 Friends Global mời các bạn cùng theo dõi. Ngoài ra các bạn xem thêm: PPCT Ngữ văn 12 Chân trời sáng tạo, bộ sách giáo khoa lớp 12 Chân trời sáng tạo.
PHÂN PHỐI CHƯƠNG TRÌNH
SÁCH GIÁO KHOA TIẾNG ANH 12 FRIENDS GLOBAL
3 tiết/ tuần x 35 tuần = 105 tiết
|
WEEKS |
TOPICS |
LESSONS |
KNOWLEDGE |
PAGE |
|
FIRST SEMESTER |
||||
|
1 |
INTRODUCTION |
FIRST CLASS VOCABULARY |
Greetings - Class rules Talking about friends and friendship |
8 |
|
GRAMMAR |
Present and Future Tense |
9 |
||
|
VOCABULARY |
Talking about life events |
10 |
||
|
2 |
GRAMMAR |
Past tense |
11 |
|
|
UNIT 1 RELATIONSHIPS |
VOCABULARY |
Talking about relationship and describing behaviour |
12 |
|
|
GRAMMAR |
Negative structures |
14 |
||
|
3 |
|
LISTENING |
Understanding a discussion |
15 |
|
GRAMMAR |
Articles and Quantifiers |
16 |
||
|
WORD SKILLS |
Phrasal verbs |
17 |
||
|
4 |
READING |
Understanding an article about relationships |
18 |
|
|
READING (Cont.) |
|
|
||
|
SPEAKING |
Describing and comparing photos and giving opinions about friendship |
20 |
||
|
5 |
WRITING |
Writing an opinion essay |
21 |
|
|
CULTURE |
Vietnamese Family Day |
22 |
||
|
REVIEW 1 |
|
23 |
||
|
6 |
UNIT 2 PROBLEMS |
VOCABULARY |
Describing feelings and emotions |
24 |
|
GRAMMAR |
Comparison |
26 |
||
|
LISTENING |
Understanding emphasis |
27 |
||
|
7 |
GRAMMAR |
Infinitives and -ing forms |
28 |
|
|
WORD SKILLS |
Preposition + noun phrases |
29 |
||
|
READING |
Understanding a text about different solutions to city problems |
30 |
||
|
8 |
READING (Cont.) |
|
|
|
|
SPEAKING |
Using diplomatic language in a discussion |
32 |
||
|
WRITING |
Writing a for and against essay |
33 |
|
9 |
|
CULTURE |
The Longitude Prize |
34 |
|
REVIEW 2 |
|
35 |
||
|
MID-TERM TEST (45 – 90 minutes) |
||||
|
10 |
UNIT 3 CUSTOMS AND CULTURE |
VOCABULARY |
Describing body language, gestures and movement |
36 |
|
GRAMMAR |
Modals: present and future |
38 |
||
|
LISTENING |
Identifying different types of listening text |
39 |
||
|
11 |
GRAMMAR |
Modals in the past |
40 |
|
|
WORD SKILLS |
Differences between British and American English |
41 |
||
|
READING |
Understanding a literature extract |
42 |
||
|
12 |
READING (Cont.) |
|
|
|
|
SPEAKING |
Talking about cultural events |
44 |
||
|
WRITING |
Writing a blog post |
45 |
||
|
13 |
CULTURE |
Cải Lương |
46 |
|
|
REVIEW 3 |
|
47 |
||
|
UNIT 4 HOLIDAYS AND TOURISM |
VOCABULARY |
Describing types of holidays |
48 |
|
|
14 |
GRAMMAR |
Future continuous, future perfect and future perfect continuous |
50 |
|
|
|
|
LISTENING |
Identifying the context of a conversation |
51 |
|
GRAMMAR |
Future time clauses |
52 |
||
|
15 |
WORD SKILLS |
Adverb and adverbial phrases |
53 |
|
|
READING |
Understanding a text about different travellers’ experiences |
54 |
||
|
READING (Cont.) |
|
|
||
|
16 |
SPEAKING |
Discussing a topic and justifying choices |
56 |
|
|
WRITING |
Writing a formal letter of complaint |
57 |
||
|
CULTURE |
Aborigines and Maoris |
58 |
||
|
17 |
REVIEW 4 |
|
59 |
|
|
REVIEW FOR FIRST-SEMESTER EXAM |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
18 |
FIRST-SEMESTER EXAM |
|||
|
SECOND SEMESTER |
||||
|
19 |
UNIT 5 CAREERS |
VOCABULARY |
Describing people’s personalities |
60 |
|
GRAMMAR |
Past perfect simple – Past perfect continuous |
62 |
||
|
LISTENING |
Identifying the attitude of a speaker |
63 |
||
|
20 |
|
GRAMMAR |
Used to - Would |
64 |
|
WORD SKILLS |
Position and order of adjectives |
65 |
||
|
READING |
Understanding an article about careers |
66 |
||
|
21 |
READING (Cont.) |
|
|
|
|
SPEAKING |
Comparing photos and giving opinions about job interviews |
68 |
||
|
WRITING |
Writing a formal application letter |
69 |
||
|
22 |
CULTURE |
RADA |
70 |
|
|
REVIEW 5 |
|
71 |
||
|
UNIT 6 HEALTH |
VOCABULARY |
Talking about nutrition and health |
72 |
|
|
23 |
GRAMMAR |
Different forms of the passive |
74 |
|
|
LISTENING |
Understanding people talking about exercise |
75 |
||
|
GRAMMAR |
Advanced passive structures |
76 |
||
|
24 |
WORD SKILLS |
Compound adjectives |
77 |
|
|
READING |
Understanding an article about food addictions |
78 |
||
|
READING (Cont.) |
|
|
||
|
25 |
SPEAKING |
Role-playing a conversation at the doctor’s |
80 |
|
|
WRITING |
Writing an article for a school website |
81 |
||
|
CULTURE |
Healthy cities |
82 |
|
26 |
|
REVIEW 6 |
|
83 |
|
MID-TERM TEST (45-90 minutes) |
||||
|
UNIT 7 MEDIA |
VOCABULARY |
Describing traditional and social media |
84 |
|
|
27 |
GRAMMAR |
Reported speech |
86 |
|
|
LISTENING |
Understanding how intonation affects meaning |
87 |
||
|
GRAMMAR |
Reporting verbs |
88 |
||
|
28 |
WORD SKILLS |
Nouns and dependent prepositions |
89 |
|
|
READING |
Understanding an article about vloggers |
90 |
||
|
READING (Cont.) |
|
|
||
|
29 |
SPEAKING |
Discussing the link between technology and crime |
92 |
|
|
WRITING |
Summarising the information in tables |
93 |
||
|
CULTURE |
Lifelong learning |
94 |
||
|
30 |
REVIEW 7 |
|
95 |
|
|
UNIT 8 CHANGE THE WORLD |
VOCABULARY |
Talking about local and global issues |
96 |
|
|
GRAMMAR |
Emphasis |
98 |
||
|
31 |
LISTENING |
Identifying discourse markers |
99 |
|
|
GRAMMAR |
Mixed conditionals |
100 |
||
|
|
|
WORD SKILLS |
Verb patterns |
101 |
|
32 |
READING |
Understanding an article about young people who are making a difference |
102 |
|
|
READING (Cont.) |
|
|
||
|
SPEAKING |
Using written prompts to discuss a question with a partner |
104 |
||
|
33 |
WRITING |
Writing a report about a local issue |
105 |
|
|
CULTURE |
Sophia the Robot |
106 |
||
|
REVIEW 8 |
|
107 |
||
|
34 |
REVIEW FOR SECOND- SEMESTER EXAM |
|
|
|
|
35 |
SECOND-SEMESTER EXAM |
|||
Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây: