Đáp án Mô đun 4 môn Tiếng Anh Tiểu học Đáp án tập huấn Module 4 Tiếng Anh - Câu hỏi 1, 2
Đáp án Mô đun 4 môn Tiếng Anh Tiểu học giúp thầy cô tham khảo, nhanh chóng trả lời các câu hỏi trong chương trình tập huấn Mô đun 4: Xây dựng kế hoạch dạy học và giáo dục theo hướng phát triển phẩm chất, năng lực học sinh Tiểu học.
Bên cạnh đó, thầy cô có thể tham khảo thêm bài thu hoạch Mô đun 4, Kế hoạch bài dạy Mô đun 4 các môn để có thêm kinh nghiệm, hoàn thiện khóa tập huấn Mô đun 4 của mình. Vậy mời thầy cô cùng theo dõi nội dung chi tiết trong bài viết dưới đây của Download.vn:
Đáp án Mô đun 4 môn Tiếng Anh Tiểu học đầy đủ
Đáp án Mô đun 4 môn Tiếng Anh - Câu hỏi 1
PHIẾU ĐÁNH GIÁ KẾ HOẠCH BÀI DẠY
Trường:………………………………………………………..
Lớp: …………...................................................................
Môn: Tiếng Anh
Tên bài dạy: Unit 6: Around town – Lesson 1: Part A-B-C
Họ và tên người đánh giá:………………………………………
Tiêu chuẩn | Tiêu chí đánh giá | Mức độ (điểm) | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Mục tiêu học tập (15đ) | 1. Xác định đầy đủ các thành tố của mục tiêu bài học | x | ||||
2. Diễn đạt mục tiêu đơn giản, cụ thể, có thể đo lường được | x | |||||
3. Mục tiêu đảm bảo chuẩn kiến thức, kĩ năng và có sự phù hợp với khả năng HS, điều kiện thực hiện. | x | |||||
Nội dung học tập (20đ) | 4. Đảm bảo tính chính xác, lôgic, khoa học, làm rõ được trọng tâm | x | ||||
5. Đảm bảo được mức độ phân hóa, phù hợp với khả năng của HS | x | |||||
6. Liên hệ thực tế, cập nhật kiến thức | x | |||||
7. Tích hợp được các nội dung giáo dục (đạo đức, giá trị, kĩ năng sống, hứng thú, niềm tin...) | x | |||||
Thiết bị dạy học và học liệu (10đ) | 8. Lựa chọn TBDH sáng tạo, các học liệu (kể cả sự hỗ trợ của CNTT) phù hợp mục đích tổ chức các hoạt động học tập; | x | ||||
9. Lựa chọn TBDH đa dạng, đơn giản, phổ biến và dễ sử dụng. | x | |||||
Tổ chức các hoạt động học tập (45đ) | 10. Lựa chọn được phương pháp/kĩ thuật dạy học phù hợp với nội dung từng hoạt động | x | ||||
11. Lựa chọn các phương pháp, kĩ thuật, hình thức dạy học đa dạng, linh hoạt, kích thích khả năng tự học, tích cực hoá được người học | x | |||||
12. Thể hiện được việc sử dụng hợp lý các phương pháp thu thập thông tin phản hồi về mức độ nhận thức của HS | x | |||||
13. Đặt các câu hỏi/bài tập có tính phân hóa, kích thích tư duy của HS | x | |||||
14. Thể hiện việc sử dụng thiết bị dạy học hợp lý, hiệu quả | x | |||||
15. Có sự phân bố thời gian hợp lí cho các hoạt động | x | |||||
16. Dự kiến xử lý các tình huống sư phạm trong giờ học | x | |||||
17. Dự kiến cho HS nhận xét, đánh giá | x | |||||
18. Có hướng dẫn HS thực hiện nhiệm vụ trong các hoạt động học tập | x | |||||
Tổng kết và hướng dẫn học tập (10đ) | 19. Tổng kết, hệ thống hóa bài học một cách cụ thể, cô đọng để HS dễ nhớ, dễ ghi chép. | x | ||||
20. Hướng dẫn HS học tập ở nhà đầy đủ và chính xác. | x | |||||
Điểm tổng cộng: | 85/100 | |||||
Xếp loại giờ dạy: | khá |
Người đánh giá
* Xếp loại kế hoạch bài dạy
Có 20 tiêu chí làm cơ sở cho việc đánh giá KHBD. Mỗi tiêu chí, khi đánh giá được chia làm 5 mức độ từ thấp đến cao: 1, 2, 3, 4, 5. Mỗi mức độ chênh nhau 1 điểm. Cụ thể là: Mức độ 1: 1 điểm; Mức độ 2: 2 điểm; Mức độ 3: 3 điểm; Mức độ 4: 4 điểm; Mức độ 5: 5 điểm
- Loại tốt: Đảm bảo 2 yêu cầu:
+ Điểm tổng cộng đạt 86 điểm trở lên;
+ Các tiêu chí phải đạt ở mức độ 4 trở lên.
- Loại khá: Đảm bảo 2 yêu cầu:
+ Điểm tổng cộng đạt từ 70 điểm đến dưới 86 điểm.
+ Các tiêu chí phải đạt ở mức độ 3 trở lên.
- Loại trung bình: Điểm tổng cộng đạt từ 55 điểm đến dưới 70 điểm.
- Chưa đạt yêu cầu: cho các trường hợp còn lại
- Tổng điểm đánh giá chung (trung bình cộng) để xếp loại KHBD của GV có thể để điểm lẻ làm tròn đến 0,5đ.
Kế hoạch bài dạy này đáp ứng tối đa các tiêu chí về:
- Ứng dụng công nghệ thông tin trong giảng dạy.
- Đảm bảo kiến thức trọng tâm và yêu cầu cần đạt của bài học.
Điều chỉnh:
- Có thể liên hệ thực tế tốt hơn.
- Có hoạt động phù hợp để tích hợp được các nội dung giáo dục (đạo đức, giá trị, kĩ năng sống, hứng thú, niềm tin...)
Period 73: UNIT 6: AROUND TOWN
LESSON 1: A – B – D
STAGE 1: DESIRED OBJECTIVES/ OUTCOMES
I. OBJECTIVES: By the end of this lesson, students will be able to gain the following:
1. Knowledge
Vocabulary: zoo, beach, park, playground
Structures: I want to go to the (zoo).
2. Language skills
To be able to say where the students want to go.
Practice language skills – the structure “I want to….”
3. Core competencies & Personal qualities
- Being interested in learning about different places in town.
- Building up good habits and responsive, independent-working characteristics to be a life-long learner.
- Building up an awareness of the living environment protection.
- Practicing communicative skills through learning activities.
- Being collaborative and supportive in teamwork.
II. LANGUAGE FOCUS.
1. Key terms: zoo, beach, park, playground
2. Key grammatical structure: The sentence patterns: I want to go to the (zoo).
III. INSTRUCTIONAL RESOURCES.
- Textbook: I learn Smart grade 2 Students’ book, page 40.
- Audio track: CD2 - Track 01, 02 and 03
- Computer & projector/ TV/ PowerPoints Slides.
STAGE 2: ASSESSMENT EVIDENCE
Performance Tasks | Performance products | Assessment tools |
1. Identify and use vocabulary items about places | Students’ talk Students’ answers | Observation Questions & answers Answer keys |
2.. To be able to say where the students want to go. | Student’s talks and interaction communication | Observing Questions & answers |
STAGE 3: TEACHING PROCEDURE/ LEARNING EXPERIENCES
Activity 1: Warm up
- Sing the song “The Wheels on the bus” https://www.youtube.com/watch?v=e04ZrNroTo&t=164s
- Students sing along and do the actions together.
Activity2: A. Listen and point. Repeat. (CD2 - Track 01)
- Use some pictures to introduce the new words (zoo, beach, park, playground). Ask students if they know these places.
- Have students listen to each new word.
- Arrange the flashcards on the board, play audio, and point to each flashcard.
- Play audio again and have students point to the numbers in their books.
- Play audio again and have students listen and repeat.
- Have students work in pairs, one of them points to the picture in the book and the other says the word.
Activity 3: "Heads up. What's missing?" game
- Divide the class into two teams.
- Arrange the flashcards on the board and remove one card when students are not looking.
- One student from each team calls out the missing flashcard.
Activity 4: B. 1. Listen to the story. (CD2 – Track 02)
- Introduce the situation. E.g. The students are at home and they think about their weekend.
- Have students call out the things they can see.
- Play audio and have students listen and read.
2. Listen and number. (CD2 – Track 03)
- Play audio and demonstrate the activity using the example.
- Play audio and have students listen and number.
- Play audio again and check answers as a whole class.
Role play
- Have students work in groups of three, practice the conversation in their books.
- Have some groups demonstrate in front of the class.
Activity 5: C. Sing. (CD2 – Track 04)
- Have students turn to page 70.
- Play audio and have students listen.
- Read the lyrics and do actions following them.
- Play audio and have students listen, sing along, and do the actions.
Activity 6: Wrap up
- Review the main points of the lesson.
TEXTBOOK: I-LEARN SMART START GRADE 2
Đáp án Mô đun 4 môn Tiếng Anh - Câu hỏi 2
NHẬN XÉT CÁ NHÂN:
1. Điểm mạnh:
- Kế hoạch bài dạy này đảm bảo nội dung kiến thức trọng tâm và các yêu cầu cần đạt của bài học. Các hoạt động được thiết kế nhằm đạt được mục tiêu đã nêu.
- Các hoạt động đa dạng, kết hợp hoạt động các nhân và nhóm.
2. Điểm cần cải thiện:
- Đối với học sinh yếu và thiếu tự tin, ở phần Let’s talk có thể nêu thêm 1 số từ vựng mở rộng bằng brainstorming.
3. Điều chỉnh:
Để phù hợp với đối tượng học sinh của trường mình, tôi sẽ điều chỉnh 1 số hoạt động sau:
- Hoạt động thảo luận tình huống trước khi học sinh nghe bài hội thoại. Nhằm cung cấp cho học sinh một số thông tin nền của bài hội thoại giúp học sinh nghe và hiểu tốt hơn nội dung bài hội thoại.
- Hoạt động thực hành mẫu câu, tôi sẽ thay băng hoạt động “interview and report”, để học sinh được thực hành mẫu câu một cách tự nhiên, tránh gò bó trong khuôn khổ bài học.
Điều chỉnh từ KHBD minh hoạ, Sách Tiếng Anh 3- Global Success, Unit 10 – Lesson 2 (giữ nguyên quy trình lên lớp G-I-P-O của sách).
Unit 10: At home
Lesson 2 – Period 1
I. OBJECTIVES | By the end of the lesson, pupils will be able to: | ||||
- ask and answer questions about school break time activities, using the structure What do you do at break time? and I _______; - listen to and demonstrate understanding of simple communicative contexts in relation to the topic “break time activities”; - demonstrate teamwork skills such as cooperation and turn taking. | |||||
II. RESOURCES AND MATERIAL: | |||||
- Student’s book Page 70 - Audio Tracks 83 - Teacher’s guide Pages 144-145 - Website sachmem - Flashcards/pictures and posters (Unit 10) - Computer, projector | |||||
III. PROCEDURE | Warm-up and review – Look, listen and repeat – Point and say – Let’s talk – Fun corner and wrap up | ||||
Procedure | Teaching and learning activities | Classroom management | Note | ||
Warm-up and review: 5 minutes | |||||
Greet the class. Game: Pass the ball! Ask pupils to pass the ball with the music. When the music stops, who has the ball has to say I _______ at break time. | Whole class/group work | ||||
Activity 1: Look, listen and repeat. 8 minutes | |||||
a. Goal: | To get pupils to understand the structures What do you do at break time? and I ______. and repeat them. | ||||
b. Input: | Context a: In the school playground, Mai asks Bill: What do you do at break time? Bill answers: I play football. Context b: In the school playground, Bill asks Mai: What do you do at break time? Mai answers: I play badminton. Audio script: 1. Linh: Hi. I’m Linh. I play volleyball at break time. 2. Ben: Hello. I’m Ben. I play basketball at break time. | ||||
c. Procedure: | - Step 1: Ask children to look at the pictures, point to the different activities. Ask and answer about action of the characters in each picture. - Step 2: Play the recording of Context a. Play the recording again for pupils to listen to and repeat. Do this several times until pupils feel confident. Correct their pronunciation and praise them. - Step 3: Do the same with Context b. - Step 4: Put pupils into pairs to practice the sentences in Contexts a and b. Go around the classroom to offer support. Extension: Ask some pupils to look at their book and read. Correct their pronunciation where necessary. Game: Say it! Divide the class into 2 groups. Pupils do the rock, scissors, paper. The one who wins will ask, the other has to answer the question (the sentences of the activity). Give points to the groups. | Whole class
Pair work Individual work Group work | |||
Activity 2. Point and say. 9 minutes | |||||
a. Goal: | To get pupils to practise asking and answering about break time activities, using the target structures. | ||||
b. Input: | – Picture cues: a: a boy playing word puzzles, with the label play word puzzles underneath b: a girl chatting with her friends, with the label chat with my friends underneath c: a boy playing football, with the label play football underneath d: a girl playing table tennis, with the label play table tennis underneath | ||||
c. Procedure: | - Step 1: Ask pupils to look at picture a and Elicit the action of the character. Ask pupils to repeat play word puzzles several times until they feel confident. - Step 2: Repeat Step 1 for Pictures b, c and d. - Step 3: Tell pupils that What do you do at break time? – I ______. are used to ask and answer questions about break time activities. - Step 4: Put pupils into pairs. Tell them to point at each picture and ask and answer questions about break time activities. Go around the class to offer support. - Step 5: Invite a few pairs to come to the front of the classroom, ask and answer questions about break time activities, using the speech bubbles and picture cues. Game: Who’s faster? Divide the class into four groups. A pupil from each group comes to the board. Teacher points to the pictures a, b, c or d, ask the question, who has the quicker answer will be the winner. Many pupils play the game can practice more in speaking skill. | Whole class/ Individual work Whole class/ Individual work Pair work Individual work Group work | |||
Activity 3. Let’s talk. 8 minutes | |||||
a. Goal: | To get children to use the target structures correctly in new contexts. | ||||
b. Input: | – Picture cue: pupils playing different games and sports at break time – Speech bubbles: What do you do at break time? I ______. | ||||
c. Procedure: | - Step 1: Ask pupils to look at the picture of activity 3. Ask and answer about the activities in the picture. Have them identify what is missing in the answer. Check comprehension. - Step 2: Put pupils into groups of four. Encourage them to ask and answer questions about break time activities, using the speech bubbles and picture cues. Go around the classroom to offer support. - Step 3: Invite some groups to come to the front of the class to perform their dialogues. Praise them if they perform well. Game: Line whispering. Ask pupils to stand in 2 lines (6-8 pupils for each line), speak a sentence to the first one. Pupils whisper one by one, who says the sentence correctly first will be the winner. | Whole class/ Individual work Group work Whole class Groupwork | |||
Fun corner and wrap up: 5 minutes | |||||
Have pupils draw about their break time activities in groups to make a poster. Ask pupils to talk about the poster in their group. Encourage pupils to speak confidently to present the poster in front of the class. | Whole class/ Group work Individual work |
II. EVALUATION AND ADJUSTMENT (IF ANY)
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
>>Tải file để tham khảo trọn bộ Đáp án Mô đun 4 môn Tiếng Anh Tiểu học