Tiếng Anh 11 Unit 8: Communication and culture/ CLIL Soạn Anh 11 Kết nối tri thức trang 93, 94

Soạn Communication and culture Clil Unit 8 lớp 11 Global success giúp các em học sinh biết cách trả lời các câu hỏi bài Becoming independent trang 93, 94 được chính xác thuận tiện hơn.

Communication and culture Clil Unit 8 lớp 11 Global success hướng dẫn giải bài tập trong sách giáo khoa rất chi tiết. Hy vọng rằng tài liệu sẽ giúp các em học sinh học tốt môn Tiếng Anh 11. Đồng thời các thầy cô giáo, bậc phụ huynh có thể sử dụng tài liệu để hướng dẫn các em khi tự học. Vậy sau đây là trọn bộ tài liệu giải Communication and culture Clil Unit 8 lớp 11 Global success mời các bạn cùng theo dõi. Ngoài ra các bạn xem thêm: File nghe Tiếng Anh 11 Global success.

Soạn Unit 8 Lớp 11: Communication and culture Clil trang 93, 94

Everyday English

Expressing best wishes and responding

(Thể hiện những lời chúc tốt đẹp và phản hồi)

Bài 1

Listen and complete the conversations with the expressions in the box. Then practise them in pairs.

(Nghe và hoàn thành các cuộc hội thoại với các biểu thức trong hộp. Sau đó thực hành chúng theo cặp.)

A. Same to you (Bạn cũng vậy nhé)

B. Have a great time (Chúc bạn vui vẻ)

C. Happy New Year (Chúc mừng năm mới)

D. Thanks so much (Cảm ơn rất nhiều)

1.

Nam: Hey, I heard that you‘re going on a trip to Singapore tomorrow. (1) __________________!

Mike: Yep. (2) ________________.

2.

Kevin: Hi, Mai. (3) ________________! Wishing you a great year ahead!

Mai: Thanks, Kevin. (4) _______________! Hope all your dreams come true!

Gợi ý đáp án

1 - B

2 - D

3 - C

4 - A

Dịch nghĩa

1. Nam: Hey, I heard that you‘re going on a trip to Singapore tomorrow. Have a great time!

Mike: Yep. Thanks so much.

2. Kevin: Hi, Mai. Happy New Year! Wishing you a great year ahead!

Mai: Thanks, Kevin. Same to you! Hope all your dreams come true!

(1. Nam: Này, tôi nghe nói rằng bạn sẽ đi du lịch Singapore vào ngày mai. Có một thời gian tuyệt vời!

Mike: Vâng. Cám ơn rất nhiều.

2. Kevin: Chào Mai. CHÚC MỪNG NĂM MỚI! Chúc bạn một năm tuyệt vời phía trước!

Mai: Cảm ơn, Kevin. Giông như bạn! Hy vọng tất cả những giấc mơ của bạn trở thành sự thật!)

Bài 2

Work in pairs. Use the models in 1 to make similar conversations for these situations. One of you is Student A, the other is Student B. Use the expressions below to help you.

(Làm việc theo cặp. Sử dụng các mô hình trong phần 1 để thực hiện các hội thoại tương tự cho các tình huống này. Một trong số các bạn là Học sinh A, người kia là Học sinh B. Sử dụng các biểu thức dưới đây để giúp bạn)

Gợi ý đáp án

1.

A: Hi, I'm a bit nervous about the upcoming exam.

B: Don't worry, you got this! I know you've been studying hard and you're well-prepared. Good luck!

A: Thank you! I really appreciate your support.

B: No problem at all. Just do your best and everything will work out.

2.

A: Hey, how are you feeling today?

B: Not too great, I'm feeling a bit sick.

A: I'm sorry to hear that. I hope you feel better soon.

B: Thanks, I appreciate it.

A: Is there anything I can do to help?

B: Just your kind words and good wishes are enough to make me feel better. Thank you.

Culture

Bài 1

Teen independence in the US

(Sự tự lập của thanh thiếu niên ở Mỹ)

 Read the text below and complete the diagram. Use no more than THREE words for each gap.

(Đọc đoạn văn dưới đây và hoàn thành sơ đồ. Sử dụng không quá BA từ cho mỗi chỗ trống.)

Gợi ý đáp án

1 - English

2 - sports, clubs

3 - fast-food restaurants

4 - local hospitals

Bài 2

Work in groups. Discuss the following questions.

(Làm việc nhóm. Thảo luận các câu hỏi sau.)

Gợi ý đáp án

In terms of similarities, both American and Vietnamese teenagers may seek to become more independent during their teenage years. They may also work part-time jobs or engage in community service activities.

In terms of differences, the cultural and educational contexts in which American and Vietnamese teenagers grow up can play a significant role in shaping their experiences and expectations for independence. For example, the emphasis on individualism in American culture may be different from the emphasis on collectivism in Vietnamese culture. Additionally, the education systems in the two countries may have different approaches to promoting independence and self-direction.

Ultimately, the ways in which American and Vietnamese teenagers learn to become independent may depend on a variety of factors, including cultural norms, family dynamics, education, and personal experiences.

Chia sẻ bởi: 👨 Đỗ Vân
Liên kết tải về

Chọn file cần tải:

Xác thực tài khoản!

Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây:

Số điện thoại chưa đúng định dạng!
Số điện thoại này đã được xác thực!
Bạn có thể dùng Sđt này đăng nhập tại đây!
Lỗi gửi SMS, liên hệ Admin
Sắp xếp theo
👨
    Đóng
    Chỉ thành viên Download Pro tải được nội dung này! Download Pro - Tải nhanh, website không quảng cáo! Tìm hiểu thêm
    Chia sẻ
    Chia sẻ FacebookChia sẻ Twitter
    Đóng