Hỗ trợ tư vấn
Tư vấn - Giải đáp - Hỗ trợ đặt tài liệu
Mua gói Pro để tải file trên Download.vn và trải nghiệm website không quảng cáo
Tìm hiểu thêm »Đề cương ôn tập tiếng Anh giữa kì 1 lớp 7 Friends plus năm 2025 - 2026 gồm 18 trang được biên soạn rất chi tiết, giúp học sinh nhìn lại toàn bộ nội dung đã học trong nửa kì, sắp xếp lại các phần quan trọng để tránh bỏ sót.
Đề cương ôn thi giữa học kì 1 Tiếng Anh 7 Friends plus năm 2025 giới hạn kiến thức cần nắm kèm theo các dạng bài tập trọng tâm tự luyện. Qua đề cương ôn tập giữa kì 1 Tiếng Anh 7 Friends plus giúp giáo viên dễ kiểm tra việc ôn tập của học sinh, phụ huynh có thể dựa vào đó để hỗ trợ con học tập đúng hướng. Vậy dưới đây là toàn bộ đề cương ôn tập giữa kì 1 Tiếng Anh 7 Friends plus mời các bạn cùng theo dõi nhé. Bên cạnh đó các bạn tham khảo đề cương ôn tập giữa kì 1 Toán 7 Chân trời sáng tạo, đề cương giữa kì 1 Ngữ văn Chân trời sáng tạo.
GENERAL KNOWLEDGE
|
|
Starter Unit |
Unit 1: My time |
Unit 2: Communication |
|
Language focus |
Vocabulary: - Family - School and timetables Grammar: - Affirmative and negative forms of “be” - Possessive adjectives - Possessive pronouns - Articles - “Have got” - “There’s”, “there are” |
Vocabulary: - Where we spend time - Free time activities Pronunciation: - Third person –s - Diphthongs Grammar: - Present Simple: affirmative, negative and questions
|
Vocabulary: - Communication - Telephone language Pronunciation: - Sentence stress Grammar: - Present Continuous: affirmative, negative and questions - Present Simple and Present Continuous |
|
Reading |
|
- Reading and understanding main ideas of comments and opnions |
- Identifying main topics in an article
|
|
Listening |
|
- Understanding people when they talk about their hobbies |
- Understanding and using telephone language |
|
Speaking |
|
- Making and responding to suggestions |
- Making plans with friends |
|
Writing |
|
- Writing about myself using “and”, “also” and “too” |
- Using “but” and “however” to contrast results |
A. Unit 1: My time
Hiện tại đơn - Present Simple
1. Cách dùng thì hiện tại đơn
- Diễn tả một sự thật ở hiên tại, một quy luật, một chân lý hiển nhiên
- Diễn tả một thói quen, một sự việc lập đi lập lại ở hiện tại, một phong tục.
2. Cấu tạo
a. Đối với động từ To Be: (am/ is/ are)
Note: Trong thời hiện tại thường, các ngôi (thứ nhất số ít/nhiều, thứ 3 số nhiều) được chia như ví dụ tổng quát 1/ trên đây, riêng ngôi thứ 3 (ba) số ít (He, she, it - Tom, John, Hoa ...), ta cần lưu ý các quy tắc sau:
|
Khẳng định |
Phủ định (not) |
Nghi vấn? |
|
|
I |
Am |
Am not |
Am I …………? |
|
He/ She/ It/ Danh từ số ít |
Is |
Is not (isn’t) |
Is……he/she…………..? |
|
You/ We/ They/ Danh từ số nhiều |
Are |
Are not (aren’t) |
Are …………..? |
b. Đối với động từ thường
|
Khẳng định |
Phủ định (not) |
Nghi vấn? |
|
|
I/ You/ We/ They/ Danh từ số nhiều |
Vo (nguyên mẫu) |
Do not + Vo (=don’t +Vo) |
Do…..+ Vo…? |
|
He/ She/ It/ Danh từ số ít |
Vs/es |
Does not + Vo (=doesn’t +Vo) |
Does…..+ Vo…? |
3. Cách thêm “s/es”
- Hầu hết thêm "s" vào sau động từ ở câu khẳng định có chủ ngữ là số ít. (V+s)
Ví dụ: He likes reading books.
She likes pop music.
- Những động từ (Verbs) tận cùng bằng những chữ “s, ss, sh, ch, x, o,z” thì phải thêm "ES"
Ví dụ: He often kisses his wife before going to work.
Tom brushes his teeth everyday.
- Những động từ (Verbs) tận cùng bằng "Y" thì phải xét hai (2) trường hợp sau đây.
Nếu trước Y là nguyên âm (u, e, o, a, i) thì giữ nguyên y và chỉ thêm S
Ví dụ: She plays the piano very well.
Nếu trước Y là phụ âm thì sẽ bỏ y thêm “ies”
Ví dụ: He often carries money with him whenever he goes out.
4. Các trạng từ dùng trong thời HTĐ:
- Always, usually, often, not often, sometimes, occasionally, never;
- Everyday, every week/ month/ year..., on Mondays, Tuesdays, .... , Sundays.
- Once/twice/ three times... a week/month/y ear ...;
- Every two weeks, every three months (a quarter)
- Whenever, every time, every now and then, every now and again, every so often
5. Cách phát âm
Với các ngôi thứ ba (3) số ít, đuôi "S" được đọc như sau:
|
Cách đọc |
Các động từ có kết thúc với đuôi |
|
/s/ |
F, K, P, T |
|
/iz/ |
S, X, Z, CH, SH, CE, GE + ES |
|
/z/ |
Không thuộc hai loại trên |
B. Unit 2: Communication
1. Phân biệt hiện tại đơn và hiện tại tiếp diễn
|
Thì hiện tại đơn |
Thì hiện tại tiếp diễn |
|
Sử dụng thì hiện tại đơn khi diễn tả một sự thật hiển nhiên, hành động thói quen được lặp đi lặp lại |
Sử dụng thì hiện tại tiếp diễn cho các trạng thái hành động tạm thời, hoặc cho các hành động đang diễn ra tại thời điểm nói. |
|
Dấu hiệu: every day/ week/ year, usually, often, always, rarely, never, sometimes, in the morning/ evening/ afternoon, at night, … |
Dấu hiệu: now, at the moment, today, tonight |
2. Lưu ý
- Một vài động từ chỉ sử dụng ở thì hiện tại đơn: believe, belong, decide, forget, hate, hear, know, live, like, love, need, remember, smell, see, think, understand, want,…
- Động từ have chỉ sử dụng trong thì hiện tại đơn khi mang ý nghĩa là sử hữu. Mặt khác, nó cũng được sử dụng trong thì hiện tại tiếp diễn
3. Cách thêm s/es vào động từ thường thì hiện tại đơn
– Ta thêm S để hình thành ngôi 3 số ít của hầu hết các động từ. Nhưng ta thêm ES khi động từ có tận cùng là o, sh, s, ch, x, z.
- Nếu động từ tận cùng là y và đứng trước nó là một phụ âm, thì ta đổi y thành i trước khi thêm es.
- Nếu động từ tận cùng là y và đứng trước nó là một nguyên âm, thì ta thêm s
4. Cách thêm ing vào động từ thì hiện tại tiếp diễn
– Nếu động từ tận cùng là e đơn thì bỏ e này đi trước khi thêm ing. (trừ các động từ : to age (già đi), to dye (nhuộm), to singe (cháy xém) và các động từ tận từ là ee
- Động từ tận cùng là 1 nguyên âm ở giữa 2 phụ âm thì nhân đôi phụ âm cuối lên rồi thêm ing.
- Nếu động từ tận cùng là ie thì đổi thành y rồi mới thêm ing.
- Nếu động từ tận cùng là l mà trước nó là 1 nguyên âm đơn thì ta cũng nhân đôi l đó lên rồi thêm ing.
I. Choose the correct answer
1. I’ve got DVDs by Leona Lewis and Beyonce. They’re really good …………..
A. players
B. singers
C. actors
D. directors
2. Our school has got a …………. on the internet.
A. website
B. mouse
C. email
D. director
3. The football …………. is on Sunday.
A. group
B. match
C. player
D. camera
4. It’s cold. I need ………….. cup of tea to keep warm.
A. the
B. a
C. an
D. Ø
5. Do you think that hobby us ……… and boring?
A. easy
B. difficult
C. danger
D. interesting
II. Choose the word which has a different sound in the part underlined
|
1. A. bird |
B. girl |
C. first |
D. sister |
|
2. A. burn |
B. sun |
C. hurt |
D. turn |
|
3. A. hobby |
B. hour |
C. hotel |
D. hot |
III.Choose the word which has different stress from the others
|
1. A. arrange |
B. foreign |
C. lyric |
D. model |
|
2. A. receive |
B. perceive |
C. present |
D. arrange |
IV. Complete the sentences using the correct forms of the verbs
1. They always …………….. (walk) to school at 6.30.
2. Are you …………….. (have) lunch now?
3. Tom …………….. (make) his bed every morning.
Read the text, and answer the questions
Many of us find it difficult to concentrate on a Saturday, so it’s no surprise that nearly half of us waste our time at work on Saturday afternoon by looking up funny news articles on the internet, watching silly videos, or planning our next holiday. But unfortunately the problem isn’t just a Saturday problem. People are wasting more and more time being distracted by the internet and social network when they should be studying or working. A report has shown how computer users waste up to eight days in a month on the internet. Most of the people who were questioned said they were distracted “all or most of the time” when they study or work online. The study showed that the internet can be bad for relationship too, as people argue with their parents who spend too much time in front of their computers or mobile device. Luckily, there is a simple answer to the problem: get off the internet and get on with life.
1. What is the problem with Saturday afternoons?
___________________________________________________
2. What kind of distractions does the text talk about?
___________________________________________________
3. How much time do people waste not working?
___________________________________________________
4. Why is the internet bad for relationship?
___________________________________________________
V. Put the words in the correct order
1. like/ shopping/ do/ why/ you/ ?/
___________________________________________________
2. watch/ when/ TV/ you/ do/ ?/
___________________________________________________
3. he/ after school/ does/ visit/ who/ ?/
___________________________________________________
4. my sister/ classes today/ history/ got/ hasn’t
___________________________________________________
VI. Choosetheword whose underlined part is pronounced differently from the others.
|
1 A. burn |
B. hurt |
C. birth |
D. singer |
|
2. A. surfing |
B. colour |
C. opinion |
D. above |
|
3. A. mother |
B. badminton |
C. learn |
D. picture |
|
4. A. about |
B. hobby |
C. collect |
D. player |
|
5. A. donated |
B. provided |
C. flooded |
D. changed |
|
6. A. helped |
B. worked |
C. reduced |
D. followed |
|
7. A. saved |
B. interested |
C. volunteered |
D. enjoyed |
|
8. A. cooked |
B. watered |
C. followed |
D. cleaned |
|
9. A. flu |
B. laugh |
C. knives |
D. leaf |
|
10. A. paragraph |
B. flower |
C. enough |
D. vitamin |
VII. Choose the word that has the main stress placed differently from the others.
|
1. A. serious |
B. condition |
C. physical |
D. vitamin |
|
2. A. countryside |
B. interested |
C. volunteer |
D. library |
|
3. A. explore |
B. enjoy |
C. active |
D. cartoon |
|
4. A. children |
B. boring |
C. always |
D. donate |
|
5. A. healthy |
B. sunburn |
C. disease |
D. acne |
|
6. A. sweeten |
B. expect |
C. affect |
D. exchange |
|
7. A. interesting |
B. exciting |
C. exercise |
D. neighbourhood |
|
8. A. opposite |
B. programme |
C. tomorrow |
D. wonderful |
|
9. A. homeless |
B. hobby |
C. cardboard |
D. reduce |
|
10. A. responsible |
B. vegetables |
C. activity |
D. community |
IX - Read the passage and choose the best option to answer each of the following questions.
Having a hobby that we enjoy brings us joy and enriches our lives. It gives us something fun to do during our leisure time and affords us the opportunity to learn new skills. We are very fortunate to have so many different options out there today. In fact, there are entire websites devoted to hobbies and interests.
The best way to cultivate a new hobby is to try something new. The world is full of wonderful, exciting activities that we can explore and adopt as our own. Of course, all of us are unique and, therefore, our interests and hobbies vary. But once we find a hobby that we truly enjoy and are passionate about, we become hooked. It becomes part of our lives and captivates us in a very personal way.
1. What is the passage mainly about?
A. The importance of hobbies
B. The definition of hobbies
C. Time to start a hobby
D. Hobbies and interests
2. What can a hobby give you?
A. Leisure time
B. Chance to afford new things
C. More free time
D. Something fun to do
3. What shoud we do if we want to cultivate a new hobby?
A. refer to websites
B. check the options
C. try something new
D. participate in activities
...............
Xem đầy đủ Đề cương ôn thi giữa kì 1 Tiếng Anh 7 Chân trời sáng tạo trong file tải về
Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây: