Hỗ trợ tư vấn
Tư vấn - Giải đáp - Hỗ trợ đặt tài liệu
Mua gói Pro để tải file trên Download.vn và trải nghiệm website không quảng cáo
Tìm hiểu thêm »Mẫu Kế hoạch bài dạy minh họa tích hợp Năng lực số môn Tiếng Anh 7 Global Success mang đến tiết dạy minh họa Unit 4 Looking Back & Project. Qua đó giúp quý thầy cô tham khảo, dễ dàng xây dựng kế hoạch bài dạy tích hợp năng lực số cho các em học sinh của mình.
Giáo án minh họa Tiếng Anh 7 Global Success tích hợp Năng lực số giúp giáo viên tổ chức các hoạt động học tập có ứng dụng công nghệ thông tin phát huy tính chủ động, sáng tạo của học sinh. Mẫu giáo án Tiếng Anh 7 Global Success Unit 3 Lesson 1 tích hợp năng lực số thể hiện định hướng giáo dục hiện đại, phù hợp với Chương trình GDPT 2018 và chiến lược chuyển đổi số trong giáo dục. Ngoài ra các bạn xem thêm giáo án tích hợp năng lực số môn Ngữ văn 7.
PERIOD 30: UNIT 4: MUSIC AND ARTS
LOOKING BACK & PROJECTS
I. OBJECTIVES
1. Knowledge
Students will be able to
-Review the vocabulary and grammar of Unit 4.
-Apply what students have learnt (vocabulary and grammar) into practice through a project.
1.1.Vocabulary: Vocabulary related to the topic “Music and arts”
1.2. Grammar: Revise the comparisons
2. Competences
- Develop communication skills and creativity
- Be collaborative and supportive in pair work and teamwork
- Actively join in class activities
*Digital competency orientation
*1.1TC1a: Use the software Canva to find out information, pictures…for making/designing the part “project”
*3.1TC1a: Ss know how to use this software effectively
*1.1TC1c: Design a music or art show ticket to advertise by Canva website to everyone.
3. Quality
- Be benevolent and responsible
- Develop self-study skills
II. TEACHING AIDS
1. Students: Students’ books, notebooks, pens
2.Teachers: Textbook, lesson plan, computer accessed to the Internet, speaker, projector, pictures, word cards
III. TEACHING PROCEDURES
1.Warm up : Greeting.
* Brainstorming ( Part 1-page 48)
- Review the vocabulary and phrases words with the topic Music and Arts and go with four main following verbs

-Teacher divides the board, and divides the class into 4 teams.
-Members of each team take turns and write as many music /arts phrase words as possible in 2 minutes.
-The group having more correct answers is the winner.
*Sugggestions :
|
Perform |
Write |
Watch |
Draw |
|
a show, a task, a song,a play… |
a letter, a paragraph, a description…. |
a film, a video, a lion dance,a puppet show…. |
a picture, a girl, a house…. |
2. New lesson
a. Activity 1: Fill in each gap with a word or phrase from the box to complete the passage. ( Part 2 page 48)
*Objective: Have students review the words / phrases about music and arts used in the context of a passage:the Louvre Museum -the world’s largest art museum.
* Content: Ss fill in the gap with a word or phrase from the box to complete the passage
* Output: Ss can apply the words or phrases to make sentences.
* Process:
- T has Ss work individually to revise the words / phrases given in the box, then do the task.
- Ss do this activity individually, and then compare their answers with their partners.
- T asks for students’ answers.
- T confirms the correct ones
Answer keys:
1. art collections
2. exhibition
3. works of art
4. paintings
5. visitors
b. Activity 2: Complete the sentences, using the words in brackets, add the necessary words. ( Part 3 page 48)
*Objective : Have students revise the comparisons they have learnt in the context of sentences..
*Content: Complete the sentences using the words in brackets, add the necessary words.
* Output: Students can use the comparative form in the context of sentences.
* Process:
- T asks students to revise how to use the different ways of comparing they have learnt and then complete the task. Tell them to add the necessary words.
- Ss do the exercise individually and swap with their partners.
- T calls some students to check their answer.
- T confirms the correct answer.
(May be : Game: Lucky numbers)
Answer keys:
1. old as
2. different from
3. more important
4. not as good
5. not as easy as
..................
Xem đầy đủ nội dung kế hoạch bài dạy minh họa tích hợp Năng lực số môn Tiếng Anh 7 Global Success trong file tải về
Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây: