Hỗ trợ tư vấn
Tư vấn - Giải đáp - Hỗ trợ đặt tài liệu
Tài liệu cao cấp không áp dụng tải nhanh miễn phí cho thành viên gói Pro.
Tìm hiểu thêm »Bài tập bổ trợ Tiếng Anh 12 Global Success trọn bộ cả năm (4 Kỹ năng) được biên soạn rất chi tiết đầy đủ các Unit 1 đến Unit 10 gồm từ vựng, kiến thức ngữ pháp kèm theo các dạng bài tập đủ 4 kỹ năng. Qua đó giúp các em học sinh ôn luyện đạt được kết quả cao trong các bài kiểm tra, bài thi THPT Quốc gia sắp tới.
Bài tập Tiếng Anh 12 Global Success Full 4 kỹ năng có file nghe kèm theo giúp học sinh ôn luyện lại những kiến thức đã học trên lớp như ngữ pháp, từ vựng, phát âm, kỹ năng nghe - nói - đọc - viết. Qua đó các em học sinh ghi nhớ bài học lâu hơn và hiểu sâu hơn về ngôn ngữ. Thông qua việc làm bài tập bổ trợ Tiếng Anh 12 học sinh dễ dàng nhận ra những phần kiến thức mình còn yếu để kịp thời ôn tập, sửa sai. Vậy sau đây là nội dung bài tập bổ trợ Tiếng Anh 12 Global Success mời các bạn tải tại đây. Ngoài ra các bạn xem thêm File nghe Tiếng Anh 12 Global Success.
Bài tập bổ trợ Tiếng Anh 12 Global Success Cả năm gồm có:
UNIT 1. LIFE STORIES WE ADMIRE - KEY
I. LÝ THUYẾT
1. VOCABULARY
|
No. |
Word |
Part of speech |
Pronunciation |
Meaning |
|
1. |
account |
(n) |
/əˈkaʊnt/ |
bản ghi lại |
|
2. |
army |
(n) |
/ˈɑːmi/ |
quân đội |
|
3. |
attack |
(n/v) |
/əˈtæk/ |
cuộc tấn công/ tấn công |
|
4. |
battle |
(n) |
/ˈbætᵊl/ |
chiến trường |
|
5. |
biography |
(n) |
/baɪˈɒɡrəfi/ |
tiểu sử |
|
6. |
blockbuster |
(n) |
/ˈblɒkˌbʌstə/ |
bom tấn |
|
7. |
childhood |
(n) |
/ˈtʃaɪldhʊd/ |
thời thơ ấu |
|
8. |
death |
(n) |
/deθ/ |
cái chết |
|
9. |
diary |
(n) |
/ˈdaɪəri/ |
nhật ký |
|
10. |
electronics |
(n) |
/ˌelekˈtrɒnɪks/ |
thiết bị điện tử |
|
11. |
enemy |
(n) |
/ˈenəmi/ |
kẻ thù |
|
12. |
general |
(n) |
/ˈʤenᵊrᵊl/ |
vị tướng |
|
13. |
genius |
(n) |
/ˈʤiːniəs/ |
thiên tài |
|
14. |
hero |
(n) |
/ˈhɪərəʊ/ |
anh hùng |
|
15. |
innovation |
(n) |
/ˌɪnəˈveɪʃᵊn/ |
sự đổi mới, sự cải tiến |
|
16. |
marriage |
(n) |
/ˈmærɪʤ/ |
cuộc hôn nhân |
|
17. |
medicine |
(n) |
/ˈmedsᵊn/ |
y học |
|
18. |
military |
(n) |
/ˈmɪlɪtᵊri/ |
quân đội |
|
19. |
minor |
(n) |
/ˈmaɪnə/ |
người vị thành niên |
|
20. |
navy |
(n) |
/ˈneɪvi/ |
hải quân |
|
21. |
phonograph |
(n) |
/ˈfəʊnəɡrɑːf/ |
máy hát, máy quay đĩa |
|
22. |
post |
(n) |
/pəʊst/ |
vị trí, chức vụ |
|
23. |
rule |
(n/v) |
/ruːl/ |
sự trị vì/ trị vì |
|
24. |
soldier |
(n) |
/ˈsəʊlʤə/ |
người lính |
|
25. |
statement |
(n) |
/ˈsteɪtmənt/ |
lời tuyên bố |
|
26. |
surgeon |
(n) |
/ˈsɜːʤᵊn/ |
bác sĩ phẫu thuật |
|
27. |
youth |
(n) |
/juːθ/ |
tuổi trẻ |
|
28. |
accessible |
(adj) |
/əkˈsesəbᵊl/ |
có thể tiếp cận |
|
29. |
alive |
(adj) |
/əˈlaɪv/ |
còn sống |
|
30. |
ambitious |
(adj) |
/æmˈbɪʃəs/ |
hoài bão |
|
31. |
cutting-edge |
(adj) |
/ˈkʌtɪŋ/-/eʤ/ |
vượt trội |
|
32. |
dedicated |
(adj) |
/ˈdedɪkeɪtɪd/ |
tận tụy |
|
33. |
full-length |
(adj) |
/ˈfʊlˈleŋθ/ |
dài tập |
|
34. |
injured |
(adj) |
/ˈɪndʒəd/ |
bị thương |
|
35. |
inspiring |
(adj) |
/ɪnˈspaɪərɪŋ/ |
truyền cảm hứng |
|
36. |
lengthy |
(adj) |
/ˈleŋθi/ |
dài dòng |
|
37. |
powerful |
(adj) |
/ˈpaʊəfəl/ |
hùng mạnh |
|
38. |
touch-screen |
(adj) |
/tʌʧ/-/skriːn/ |
màn hình cảm ứng |
|
39. |
visionary |
(adj) |
/ˈvɪʒᵊnri/ |
có tầm nhìn |
|
40. |
well-educated |
(adj) |
/wel/-/ˈeʤʊkeɪtɪd/ |
được giáo dục tốt |
|
41. |
admire |
(v) |
/ədˈmaɪ/ |
ngưỡng mộ |
|
42. |
bond |
(v) |
/bɒnd/ |
kết thân (với ai) |
|
43. |
defeat |
(v) |
/dɪˈfiːt/ |
đánh bại |
|
44. |
diagnose |
(v) |
/ˈdaɪəɡnəʊz/ |
chẩn đoán |
|
45. |
resign |
(v) |
/rɪˈzaɪn/ |
từ chức |
2. COLLOCATIONS/ PHRASES
|
No. |
Word |
Part of speech |
Pronunciation |
Meaning |
|
46. |
devote to |
(v) |
/dɪˈvəʊt/ /tuː/ |
cống hiến cho |
|
47. |
on top of the world = on cloud nine = over the moon |
(phrase) |
/ɒn/ /tɒp/ /ɒv/ /ðə/ /wɜːld/ = /ɒn/ /klaʊd/ /naɪn/ = /ˈəʊvə/ /ðə/ /muːn/ |
rất vui sướng, hạnh phúc |
|
48. |
biological parent |
(adj-n) |
/ˌbaɪəˈlɒʤɪkᵊl/ /ˈpeərᵊnt/ |
cha mẹ ruột |
|
49. |
Communist Party of Viet Nam |
(phrase) |
/ˈkɒmjənɪst/ /ˈpɑːti/ /ɒv/ |
Đảng Cộng sản Việt Nam |
|
50. |
field hospital |
(np) |
/fiːld/ /ˈhɒspɪtᵊl/ |
bệnh viện dã chiến |
|
51. |
historical figure |
(adj-n) |
/hɪˈstɒrɪkᵊl/ /ˈfɪɡə/ |
nhân vật lịch sử |
|
52. |
human being |
(np) |
/ˈhjuːmən/ /ˈbiːɪŋ/ |
con người |
|
53. |
impressive achievement |
(adj-n) |
/ɪmˈpresɪv/ /əˈʧiːvmənt/ |
thành tích ấn tượng |
|
54. |
national hero |
(adj-n) |
/ˈnæʃᵊnᵊl/ /ˈhɪərəʊ/ |
anh hùng dân tộc |
|
55. |
pancreatic cancer |
(adj-n) |
/ˌpæŋkriˈætɪk/ /ˈkænsə/ |
ung thư tuyến tụy |
|
56. |
resistance war |
(np) |
/rɪˈzɪstᵊns/ /wɔː/ |
cuộc kháng chiến |
|
57. |
war hero |
(np) |
/wɔː/ /ˈhɪərəʊ/ |
anh hùng chiến tranh |
|
58. |
attend school/ college |
(v-n) |
/əˈtend/ /skuːl///ˈkɒlɪʤ/ |
đi học (trường đại học/ cao đẳng) |
..............
II. PRONUNCIATION
Âm /eɪ/ và /əʊ/
1. CÁCH PHÁT ÂM ÂM /eɪ/
Phát âm bằng cách đọc âm /e/ rồi chuyển dần sang âm /ɪ/.
Cách phát âm âm /e/
- Bước 1: Miệng mở tự nhiên theo chiều ngang.
- Bước 2: Lưỡi nâng lên độ cao vừa phải.
- Bước 3: Giữ nguyên vị trí hai môi và phát âm âm /e/ thật gọn trong thời gian ngắn hơn 1 giây.
Cách phát âm âm /ɪ/
- Bước 1: Đặt răng trên và dưới cách xa nhau một khoảng nhỏ. Đưa lưỡi lên trên một chút và ra phía trước, nhưng không chạm vào răng trên. Để lưỡi trong tư thế tự nhiên và thư giãn.
- Bước 2: Miệng mở rộng ra hai bên.
- Bước 3: Hãy để không khí thoát ra tự nhiên từ khe hở giữa răng và lưỡi và phát âm âm /ɪ/.
Một số từ có chứa âm /eɪ/
|
Từ |
Phiên âm |
|
navy statement animator film-maker dedicated |
/’neɪvi/ /’steɪtmənt/ /’ænɪmeɪtə/ /fɪlm/-/’meɪkə/ /’dedɪkeɪtɪd/ |
............
B. THỰC HÀNH
1. PRONUNCIATION
Task 1. Find the word whose underlined part differs from the other three in pronunciation in each of the following questions.
1. A. soldier B. hero C. adopt D. diagnose
2. A. bond B. drop C. copy D. devote
3. A. biography B. animator C. dedicated D. sales
4. A. phonograph B. record C. post D. hold
5. A. resign B. admire C. biological D. inspiring
6. A. statement B. attend C. film-maker D. determination
7. A. attack B. marriage C. navy D. battle
8. A. resistance B. blockbuster C. diagnose D. disease
9. A. medicine B. cancer C. communist D. historical
10. A. hospital B. military C. animator D. ambitious
Task 2. Find the word that differs from the other three in the position of stress in each of the following questions.
1. A. army B. account C. surgeon D. navy
2. A. devote B. admire C. attend D. hero
3. A. impressive B. resistance C. medicine D. adoption
4. A. diagnose B. general C. phonograph D. achievement
5. A. cancer B. attack C. disease D. defeat
6. A. accessible B. historical C. animator D. biography
7. A. enemy B. computer C. poetry D. blockbuster
8. A. military B. animation C. contribution D. pancreatic
9. A invent B. resign C. childhood D. adopt
10. A. biological B. innovation C. electronics D. determination
II. VOCABULARY
Task 1. Match the words/ phrases on the left with their meanings on the right.
|
1. diary |
a. a country, or the armed forces of a country, that is at war with another country |
|
2. death |
b. a very smart person |
|
3. youth |
c. something that a person, company, etc. has done or finished successfully |
|
4. genius |
d. a book in which you write about your thoughts or feelings or what has happened each day |
|
5. battle |
e. a report or description of an event or experience |
|
6. biography |
f. the armed forces of a country |
|
7. achievement 7-c |
g. the life story of a person written by someone else |
|
8. rule |
h. the period of your life when you are young, or the state of being young |
|
9. enemy |
i. the end of life |
|
10. account |
j. controlling a country |
|
11. military |
k. a person who is admired for bravery or good qualities |
|
12. hero |
l. a fight between armed forces or two groups, often in a war |
Task 2. Fill in each blank with a suitable phrase from Task 1. Make any changes if necessary.
1. Albert Einstein was a ___________________ who contributed to revolutionising physics.
2. Reading the ___________________ of a great leader can inspire and motivate us.
3. The ___________________ plays a crucial role in safeguarding our country.
4. General Vo Nguyen Giap is a national ___________________ for his strategic military leadership in the Viet Nam War.
5. Anne Frank’s ___________________ provides personal ___________________ of her life during the wartime.
6. Despite facing ___________________, the soldiers sacrificed for the freedom of their people.
7. The greatest ___________________ of Uncle Ho was leading Viet Nam to independence.
8. During the war, we fought against a common ___________________ to protect our country.
9. Under the ___________________ of Catherine II, Russia had great developments in architecture and trade.
10. In spite of facing many challenges, the brave soldiers won the ___________________ and managed to protect their homeland.
11. In his ___________________, he dreamed of making a positive impact on the world.
Task 3. Complete each sentence below with a suitable verb from the box (change the form of the verb if necessary).
|
defeat |
hold (x2) |
adopt |
admire |
diagnose |
|
resign |
attend |
fight |
do |
|
1. After his parents died in an accident, a kind couple ___________________ him.
2. Skilled doctors can ___________________ illnesses early, increasing the chances of successful treatment.
3. During the Viet Nam War, the Vietnamese people united to ___________________ foreign invaders.
4. People around the world ___________________ Ho Chi Minh for his leadership in Viet Nam’s struggle for independence.
5. He ___________________ from his position because of health issues in 2011.
6. After graduating from high school, she took a gap year before ___________________ college.
7. Although he was ___________________ in prison for years, he never gave up fighting for justice.
8. She was attacked by the enemy when she was ___________________ her duty.
9. Steve Jobs tried to ___________________ cancer for several years before his death.
10. Walt Disney ___________________ the record for both the most Academy awards and Oscars.
Task 4. Complete each sentence with one suitable phrase (change the form of the verb if necessary).
|
pass away |
carry out |
bond over |
devote to |
drop out of |
1. I admire her because she ________________ her lifetime __________________ helping those in need.
2. Despite facing challenges, she didn’t ___________________ school and pursued her education.
3. He ___________________ after a few years of suffering from a serious disease.
4. Vo Thi Sau is a famous war heroine, who ___________________ attacks against French soldiers in 1984.
5. He and his best friend___________________ their passion for technology.
................
Mời các bạn tải file về để xem trọn bộ Bài tập bổ trợ Tiếng Anh 12 Global Success Học kì 1
UNIT 6. ARTIFICIAL INTELLIGENCE
I. LÝ THUYẾT
1. VOCABULARY
|
No. |
Word |
Part of speech |
Pronunciation |
Meaning |
|
1. |
chatbot |
(n) |
/ˈtʃæt.bɒt/ |
máy tự động trả lời câu hỏi, hỗ trợ khách hàng |
|
2. |
concept |
(n) |
/ˈkɒnsept/ |
khái niệm |
|
3. |
data |
(n) |
/ˈdeɪtə/ |
dữ liệu |
|
4. |
disability |
(n) |
/ˌdɪsəˈbɪləti/ |
khuyết tật |
|
5. |
distance-learning |
(n) |
/ˈdɪstᵊns/-/ˈlɜːnɪŋ/ |
học từ xa |
|
6. |
evolution |
(n) |
/ˌiːvəˈluːʃᵊn/ |
sự tiến hóa, sự phát triển |
|
7. |
function |
(n) |
/ˈfʌŋkʃᵊn/ |
chức năng |
|
8. |
gesture |
(n) |
/ˈʤesʧə/ |
cử chỉ |
|
9. |
maintenance |
(n) |
/ˈmeɪntᵊnəns/ |
sự bảo trì |
|
10. |
milestone |
(n) |
/ˈmaɪlstəʊn/ |
dấu mốc quan trọng |
|
11. |
mode |
(n) |
/məʊd/ |
chế độ |
|
12. |
nature |
(n) |
/ˈneɪʧə/ |
bản chất |
|
13. |
plant |
(n) |
/plɑːnt/ |
máy móc, thiết bị công nghiệp |
|
14. |
platform |
(n) |
/ˈplætfɔːm/ |
nền tảng (công nghệ) |
|
15. |
portfolio |
(n) |
/pɔːtˈfəʊliəʊ/ |
hồ sơ |
|
16. |
proficiency |
(n) |
/prəˈfɪʃᵊnsi/ |
khả năng |
|
17. |
security |
(n) |
/sɪˈkjʊərəti/ |
an ninh |
|
18. |
standby |
(n) |
/ˈstændbaɪ/ |
(chế độ) chờ |
|
19. |
stimulus |
(n) |
/ˈstɪmjələs/ |
sự kích thích |
|
20. |
activate |
(v) |
/ˈæktɪveɪt/ |
kích hoạt, khởi động |
|
21. |
analyse |
(v) |
/ˈænəlaɪz/ |
phân tích |
|
22. |
benefit |
(v) |
/ˈbenɪfɪt/ |
có lợi |
|
23. |
clarify |
(v) |
/ˈklærɪfaɪ/ |
làm rõ, chứng minh |
|
24. |
download |
(v) |
/ˌdaʊnˈləʊd/ |
tải xuống |
|
25. |
imitate |
(v) |
/ˈɪmɪteɪt/ |
bắt chước |
|
26. |
install |
(v) |
/ɪnˈstɔːl/ |
cài đặt |
|
27. |
launch |
(v) |
/lɔːntʃ/ |
giới thiệu, ra mắt |
|
28. |
programme |
(v) |
/ˈprəʊɡræm/ |
lập trình |
|
29. |
provoke |
(v) |
/prəˈvəʊk/ |
kích thích |
|
30. |
sort |
(v) |
/sɔːt/ |
phân loại |
|
31. |
upgrade |
(v) |
/ʌpˈɡreɪd/ |
nâng cấp |
|
32. |
upload |
(v) |
/ʌpˈləʊd/ |
tải lên |
|
33. |
advanced |
(adj) |
/ədˈvɑːnst/ |
tiên tiến, trình độ cao |
|
34. |
capable (of) |
(adj) |
/ˈkeɪpəbᵊl/ (/ɒv/) |
có khả năng |
|
35. |
conversational |
(adj) |
/ˌkɒnvəˈseɪʃᵊnᵊl/ |
thuộc trò chuyện |
|
36. |
digital |
(adj) |
/ˈdɪʤɪtᵊl/ |
thuộc kĩ thuật số |
|
37. |
hands-on |
(adj) |
/hændz/-/ɒn/ |
thực tiễn, trực tiếp |
|
38. |
human-like |
(adj) |
/ˈhjuːmən/-/laɪk/ |
giống con người |
|
39. |
instant |
(adj) |
/ˈɪnstənt/ |
ngay lập tức |
|
40. |
personalised |
(adj) |
/ˈpɜːsᵊnᵊlaɪzd/ |
được cá nhân hoá |
|
41. |
primary |
(adj) |
/ˈpraɪmᵊri/ |
quan trọng |
|
42. |
ready-made |
(adj) |
/ˈredɪˈmeɪd/ |
có sẵn |
|
43. |
real-life |
(adj) |
/rɪəl/-/laɪf/ |
đời thực, thực tế |
|
44. |
repetitive |
(adj) |
/rɪˈpetɪtɪv/ |
lặp đi lặp lại |
|
45. |
spare |
(adj) |
/speə/ |
dự phòng |
|
46. |
virtual |
(adj) |
/ˈvɜːʧuəl/ |
ảo |
|
47. |
effortlessly |
(adv) |
/ˈefətləsli/ |
một cách dễ dàng |
2. COLLOCATIONS/ PHRASES
|
No. |
Word |
Part of speech |
Pronunciation |
Meaning |
|
48. |
in response to |
(phrase) |
/ɪn/ /rɪˈspɒns/ /tuː/ |
để đáp lại |
|
49. |
additional tutoring |
(adj-n) |
/əˈdɪʃᵊnᵊl/ /ˈtjuːtərɪŋ/ |
bổ trợ thêm |
|
50. |
artificial intelligence (AI) |
(adj-n) |
/ˌɑːtɪˈfɪʃᵊl/ /ɪnˈtelɪʤᵊns/ |
trí tuệ nhân tạo |
|
51. |
critical thinking |
(np) |
/ˈkrɪtɪkᵊl/ /ˈθɪŋkɪŋ/ |
tư duy phản biện |
|
52. |
customer support |
(np) |
/ˈkʌstəmə/ /səˈpɔːt/ |
sự hỗ trợ khách hàng |
|
53. |
educational robots |
(adj-n) |
/ˌeʤʊˈkeɪʃᵊnᵊl/ /ˈrəʊbɒts/ |
rô bốt giáo dục |
|
54. |
facial expression |
(adj-n) |
/ˈfeɪʃᵊl/ /ɪkˈspreʃᵊn/ |
biểu hiện trên khuôn mặt |
|
55. |
facial recognition |
(adj-n) |
/ˈfeɪʃᵊl/ /ˌrekəɡˈnɪʃᵊn/ |
khả năng nhận diện khuôn mặt |
|
56. |
family bonding |
(np) |
/ˈfæmɪli/ /ˈbɒndɪŋ/ |
sự gắn kết gia đình |
|
57. |
human interaction |
(np) |
/ˈhjuːmən/ /ˌɪntərˈækʃᵊn/ |
sự tương tác của con người |
|
58. |
space exploration |
(np) |
/speɪs/ /ˌeksplɔːˈreɪʃᵊn/ |
sự thám hiểm không gian |
|
59. |
speech recognition |
(np) |
/spiːʧ/ /ˌrekəɡˈnɪʃᵊn/ |
khả năng nhận diện bằng giọng nói |
|
60. |
visual recognition |
(adj-n) |
/ˈvɪʒuəl/ /ˌrekəɡˈnɪʃᵊn/ |
khả năng nhận diện bằng hình ảnh |
|
61. |
vacuum cleaner |
(np) |
/ˈvækjuːm/ /ˈkliːnə/ |
máy hút bụi |
|
62. |
virtual assistant |
(adj-n) |
/ˈvɜːʧuəl/ /əˈsɪstᵊnt/ |
trợ lý ảo |
|
63. |
virtual reality |
(adj-n) |
/ˈvɜːʧuəl/ /riˈæləti/ |
thực tế ảo |
|
64. |
voice command |
(np) |
/vɔɪs/ /kəˈmɑːnd/ |
sự ra lệnh bằng giọng nói |
|
65. |
react to |
(vp) |
/riˈækt/ /tuː/ |
phản ứng với |
|
66. |
take over |
(vp) |
/teɪk/ /ˈəʊvə/ |
thống trị, tiếp quản |
|
67. |
put together |
(vp) |
/pʊt/ /təˈɡeðə/ |
lắp lại, xếp lại |
|
68. |
log in |
(vp) |
/lɒɡ/ /ɪn/ |
đăng nhập |
|
69. |
give feedback on |
(phrase) |
/ɡɪv/ /ˈfiːdbæk/ /ɒn/ |
đưa ra phản hồi về |
|
70. |
keep somebody engaged |
(phrase) |
/kiːp/ /ˈsʌm.bə.di/ /ɪnˈɡeɪʤd/ |
khiến ai đó tham gia vào |
3. WORD FORMATION
|
No. |
Word |
Part of speech |
Pronunciation |
Meaning |
|
71. |
app |
(n) |
/æp/ |
ứng dụng |
|
72. |
application |
(n) |
/ˌæplɪˈkeɪʃᵊn/ |
sự ứng dụng, áp dụng |
|
73. |
engage |
(v) |
/ɪnˈɡeɪʤ/ |
tương tác, tham gia |
|
74. |
engaged |
(adj) |
/ɪnˈɡeɪʤd/ |
tham gia vào |
|
75. |
identify |
(v) |
/aɪˈdentɪfaɪ/ |
nhận dạng |
|
76. |
identity |
(n) |
/aɪˈdentəti/ |
danh tính |
|
77. |
interact |
(v) |
/ˌɪntərˈækt/ |
tương tác |
|
78. |
interaction |
(n) |
/ˌɪntərˈækʃᵊn/ |
sự tương tác |
|
79. |
interactive |
(adj) |
/ˌɪntərˈæktɪv/ |
có tính tương tác |
|
80. |
robot |
(n) |
/rəʊˈbɒt/ |
rô bốt, người máy |
|
81. |
robotic |
(adj) |
/rəʊˈbɒtɪk/ |
người máy |
4. PRONUNCIATION
TỪ ĐỒNG ÂM (HOMOPHONES)
Từ đồng âm (homophones) là những từ được phát âm giống nhau nhưng khác nhau về chính tả và nghĩa.
Ví dụ:
|
Homophones |
Pronunciation |
|
|
weather (thời tiết) |
whether (liệu, liệu rằng) |
/ˈweðə/ |
|
compliment (lời khen) |
complement (bổ sung) |
ˈkɒmplɪmənt/ |
|
wear (mặc) |
where (ở đâu) |
/weə/ |
|
fairy (thần tiên) |
ferry (phà) |
/ˈfeəri/ |
|
their (của họ) |
there (ở đó) |
/ðeə/ |
|
flaw (khuyết điểm) |
floor (sàn) |
/flɔː/ |
|
board (bảng) |
bored (buồn chán) |
/bɔːd/ |
|
hour (giờ) |
our (của chúng tôi) |
/aʊə/ |
|
son (con trai) |
Sun (Mặt trời) |
/sʌn/ |
|
allowed (cho phép) |
aloud (lớn tiếng) |
/əˈlaʊd/ |
|
flour (bột mì) |
flower (hoa) |
/flaʊə/ |
|
mail (thư) |
male (nam, giống đực) |
/meɪl/ |
|
sight (thị giác) |
site (địa điểm) |
/saɪt/ |
|
check (kiểm tra) |
cheque (séc) |
/tʃek/ |
|
right (đúng, bên phải) |
write (viết) |
/raɪt/ |
- These two types of robots can help us to do the housework.
- Do you know about facial recognition on the AI assistant? - No, I don’t.
- There are some concerns about robots replacing humans in certain jobs, but we can’t deny their important roles.
III. GRAMMAR
Active and passive causatives (Câu cầu khiến ở thể chủ động và bị động)
1. CÂU CẦU KHIẾN Ở THỂ CHỦ ĐỘNG
Câu cầu khiến ở thể chủ động được dùng khi chủ ngữ khiến tân ngữ làm gì đó. Các cấu trúc sau có nghĩa là “khiến ai đó làm gì”:
S1 + have + S2 + V
S1 + get + S2 + to V
Ví dụ: I have my robot bring my food. (Tôi nhờ người máy mang thức ăn cho tôi.)
I get my robot to bring my food. (Tôi nhờ người máy mang thức ăn cho tôi.)
2. CÂU CẦU KHIẾN Ở THỂ BỊ ĐỘNG
Câu cầu khiến ở thể bị động được dùng khi thứ gì được làm cho chủ ngữ bởi người khác. Cấu trúc dưới đây có nghĩa là “khiến thứ gì đó được làm”:
S + have/ get + sth + PII
Ví dụ: I had the robot vacuum cleaner turned on by my friend. (Tôi nhờ bạn bật máy hút bụi hộ tôi.)
My father had the home robot cleaned yesterday.
(Hôm qua bố tôi đã cho người lau chùi người máy gia đình.)
B. THỰC HÀNH
I. PRONUNCIATION
Task 1. Find the word whose underlined part differs from the other three in pronunciation in each of the following questions.
1. A. interact B. platform C. data D. chatbot
2. A. analyse B. standby C. clarify D. identity
3. A. repetitive B. recognition C. benefit D. gesture
4. A. portfolio B. command C. mode D. robotic
5. A. identify B. install C. digital D. intelligence
6.A. upgrade B. stimulus C. function D. customer
7. A. distance B. disability C. visual D. personalised
8. A. activate B. facial C. imitate D. spare
9. A. capable B. practical C. application D. artificial
10. A. virtual B. reality C. interactive D. maintenance
Task 2. Find the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions.
1. A. chatbot B. instant C. download D. function
2. A. install B. gesture C. programme D. facial
3. A. digital B. expression C. stimulus D. imitate
4. A. capable B. analyse C. activate D. interact
5. A. upgrade B. function C. provoke D. react
6. A. additional B. repetitive C. interaction D. portfolio
7. A. evolution B. application C. artificial D. reality
8. A. robotic B. virtual C. maintenance D. practical
9. A. platform B. advanced C. command D. perform
10. A. recognition B. interactive C. intelligence D. exploration
II. VOCABULARY
Task 1. Write the correct words/ phrases below the pictures.
|
educational robot |
vacuum cleaner |
plant |
|
virtual assistant |
speech recognition |
apps |
|
1. _________________________ |
2. _________________________ |
3. _________________________ |
|
4. _________________________ |
5. _________________________ |
6. _________________________ |
Task 2. Match the words/ phrases on the left with their meanings on the right.
|
1. application |
a. the natural purpose (of something) or the duty (of a person) |
|
2. chatbot |
b. a gradual process of change and development |
|
3. data |
c. a computer program designed to have a conversation with a human being, usually over the Internet |
|
4. evolution |
d. the technology that uses facial features to identify individuals |
|
5. platform |
e. a way in which something can be used for a particular purpose |
|
6. function |
f. a computer-made world that looks real and allows you to do things and feel like you’re really there |
|
7. portfolio |
g. the technology that can identify and understand objects, scenes, or people through images or videos |
|
8. facial recognition |
h. information in an electronic form that can be stored and used by a computer and can be numbers, text, images, etc. |
|
9. artificial intelligence |
i. the type of computer system or smartphone you are using, in relation to the type of software you can use on it |
|
10. virtual reality |
j. the act of controlling devices by speaking to them, telling them what actions to perform |
|
11. voice command |
k. smart technology that can learn and make decisions like humans |
|
12. visual recognition |
I. a collection of drawings, designs, or other papers that represent a person’s work |
Task 3. Fill in each blank with a suitable word or phrase from Task 2. Make any change if necessary.
1. The healthcare industry uses AI ____________________ to analyse medical ____________________ and improve patient care.
2. Many websites now use ____________________, whose function is to provide instant assistance and answer users’ questions.
3. ____________________ relies on large sets of data to learn and make accurate predictions.
4. Smart devices with ____________________ technology allow students to access information and perform tasks through speech.
5. The rapid ____________________ of AI technologies has led to breakthroughs in various fields, from robotics to natural language processing.
6. ____________________ software can assist students by identifying objects and providing information through the camera of a mobile device.
7. ____________________ technology is being used in schools to enhance security and check students’ attendance through their faces.
8. Students can create digital ____________________, showcasing their achievements and skills to potential employers or universities.
9. ____________________ in education create immersive environments, allowing students to explore historical events or do virtual experiments.
10. One ____________________ of educational ____________________ is to offer adaptive learning experiences to meet students’ needs and optimise their learning process.
................
Mời các bạn tải file về để xem trọn bộ Bài tập bổ trợ Tiếng Anh 12 Global Success Học kì 2
Theo Nghị định 147/2024/ND-CP, bạn cần xác thực tài khoản trước khi sử dụng tính năng này. Chúng tôi sẽ gửi mã xác thực qua SMS hoặc Zalo tới số điện thoại mà bạn nhập dưới đây:
Bài tập bổ trợ Tiếng Anh 12 Global Success Cả năm (4 Kỹ năng)
Bài tập bổ trợ Tiếng Anh 12 Global Success Cả năm (4 Kỹ năng)
149.000đ